وزیر تعاون در اصفهان مطرح کرد:
وزیر تعاون با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۸ متوسط رشد دستمزد کارگران را ۲۰ درصد دیده‌ایم، گفت: شورای عالی کار در روزهای آینده در مورد دستمزد سال آینده تصمیم گیری کرده و تلاش می‌شود فاصله حداقل معیشت و حداقل دستمزد کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۷۱۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 03 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری در حاشیه سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیماتی که در موضوع دستمزد کارگران اتخاذ شده است، اظهار داشت: در جلسات شورای عالی کار و کمیته دستمزد، مسائل اولیه مربوط به فاصله گرفتن حداقل سبد معیشت با حداقل دستمزد را مورد بررسی قرار دادیم و بین کارگر، کارفرما و دولت تفاهمی برای تصویب دستمزد سال آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه که به مجلس تقدیم شد متوسط رشد دستمزد کارگران را 20 درصد دیده‌ایم، گفت: شورای عالی کار در روزهای آینده نیز در حرکتی 3 جانبه، در مورد دستمزد سال آینده تصمیم گیری کرده و تلاش خواهد شد فاصله حداقل معیشت و حداقل دستمزد کاهش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت بیشتر دولت از افراد با درآمد ثابت، گفت: سبدهای معیشتی، ارائه خدمات به کارمندان و کارگران، توجه ویژه به حداقل دستمزد، پوشش بیمه بیکاری از جمله اقداماتی است که در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی گفت: فاصله میان حداقل معیشت و حداقل دستمزد در جامعه کارگری باید کاهش پیدا کند، افزایش حقوق باید یک جزء ثابت باشد تا همه اقشار و طبقات از آن بهره مند شوند.

شریعتمداری با بیان اینکه در زمینه بیمه بیکاری نیز تصمیماتی گرفته شده تا برای کارگرانی که به دلایلی از بیکار شده‌اند اقداماتی انجام شود، خاطرنشان کرد: در این راستا 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای نزدیک به 250 هزار کارگر درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها سبب ایجاد مشکلات زیادی برای کارگران شده است، اظهار داشت: در این راستا جلساتی با کارفرمایان داشتیم تا تمهیداتی اندیشیده و جامعه کارگری در این ایام از خدمات بیشتری بهره‌مند شوند، حتی شیفت کار محدود شود تا کارگرانی که از کار بیکار می‌شوند به حداقل ممکن کاهش پیدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مجلس به این موضوع مشرف است که در بودجه 98، افراد دارای درآمد ثابت که در جریان تحریم ظالمانه نظام سلطه، از بار و فشار بیشتری در رنج هستند مورد توجه قرار گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار