مصطفی پناهنده از ۱۴ درصد کاهش تصادفات در استان همدان طی ۸ ماه گذشته سخن گفت و به ویژگی سامانه توزین اشاره کرد و گفت: دو سامانه توزین در محور همدان - سنندج و همدان - رزن نصب شده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 29 January 2019
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به نصب ۷۷ دستگاه ترددشمار در جاده‌های همدان گفت: این دستگاه‌ها قابلیت شمارش تردد ماشین‌ها در محور‌های مواصلاتی را دارا است.

به گزارش مهر، پناهنده در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته در حوزه فناوری اطلاعات در کشور اتفاقات برجسته‌ای رخ داده به راه اندازی سامانه کنترل و مدیریت راه‌ها اشاره کرد و گفت: سامانه ترددشمار در محور‌های مواصلاتی همدان راه اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان طول راه‌های استان همدان را ۵ هزار و ۱۱۴ کیلومتر ذکر و اظهار کرد: استان همدان دارای ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۵۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۳۱۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۵۱ کیلومتر راه فرعی است.

پناهنده با بیان اینکه در گذشته تردد به طور دستی شمارش می‌شد، اما علاوه بر هزینه هنگفت خطای زیادی هم داشت، عنوان کرد: در حال حاضر ترددشمار به دو روش القایی و مغناطیسی فعالیت دارد و این دستگاه تشخیص می‌دهد که چه خودرو‌هایی و با تعدادی در سطح محور‌های مواصلاتی استان همدان در حال تردد هستند.

پناهنده با بیان اینکه ۷۷ دستگاه ترددشمار در محور‌های مواصلاتی استان همدان نصب شده و اطلاعات جامعی را در حوزه حجم تردد در اختیار قرار می‌دهد، عنوان کرد: سامانه نظارت تصویری نیز در محور‌ها و نقاط حساس فعال می‌شود.

وی از وجود ۲۵ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های مواصلاتی استان همدان خبر داد و گفت: این دوربین‌ها شرایط عبور و مرور را پالایش می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر ۶۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی استان همدان فعال است و با فعالیت این دستگاه‌ها تصادفات جاده‌ای به صورت چشمگیر کاهش یافته است.

وی از ۱۴ درصد کاهش تصادفات در استان همدان طی ۸ ماه گذشته سخن گفت و به ویژگی سامانه توزین اشاره کرد و گفت: دو سامانه توزین در محور همدان - سنندج و همدان - رزن نصب شده است.

پناهنده با بیان اینکه دو سامانه جدید در سال جاری در محور همدان -رزن در باند مخالف و همدان - ملایر نصب شده است، عنوان کرد: این سامانه برای ثبت اضافه بار کامیون‌ها فعال است و اطلاعات تخلف را به پلیس راه انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی ۸ ماه اول امسال ۴۸۷ مورد تخلف اضافه تناژ رسیدگی شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۵۷ مورد بوده است، گفت: بر اساس آمار دریافتی از سیستم اضافه تناژ اداره کل، این تعداد تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون به این اداره کل معرفی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه میزان تردد در محور‌های مواصلاتی استان همدان از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ میلیون تردد بوده است، عنوان کرد: این میزان تردد نسبت به سال گذشته با رشد ۱۷ درصدی مواجه است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار