مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به متوسط رشد مصرف 13 درصدي برق در اين استان در سال جاري، از رشد 9.2 درصد پيك بار امسال نسبت به پارسال خبر داد و براي اوج مصرف استان در تابستان سال آينده را 1700 مگاوات پيش‌بيني كرد.
کد خبر: ۷۰۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 29 January 2019

«محمدحسن صباغزادگان» در نشست هماهنگی مدیران عامل صنعت برق استان كه با هدف برنامه‌ریزی و آمادگی برای پیک‌بار مصرف در تابستان سال 98 برگزار شد، با بیان این ‌که دو طرح مهم پست 63 به 20 کیلوولت فولاد و امامزاده از طرح‌‌های موثر در مدیریت پیک تابستان 98 هستند، افزود: پست فولاد تا پایان سال جاری و پست امامزاده قبل از پیک 98 وارد مدار خواهند شد.

وی از شرکت توزیع برق استان خواست تا نسبت به آماده كردن خطوط اتصال به فیدرهای 20 کیلوولت و سایر اقدامات لازم برای بارگیری از پست‌های نامبرده برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

صباغزادگان همچنین با اشاره به بار انرژی الکتریکی استان در تابستان 97، گفت: 73.2 درصد از این میزان بار مصرفی، صنعتی است که از این میزان 46 درصد مشترکین برق منطقه‌ای و 54 درصد مربوط به مشترکین توزیع برق بوده است.

وی همچنین با ارائه آمار مقایسه‌ای هشت ماهه اول امسال با سال گذشته، تصریح کرد: رشد مصرف مشترکین برق منطقه‌ای 20 درصد، مشترکین توزیع برق 7.5 درصد و متوسط رشد مصرف کل استان 13 درصد بوده است.

«فاطمه زارع» ريیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد به تشریح اقدامات انجام ‌شده توسط این شرکت برای مدیریت پیک تابستان 97 پرداخت و خاطرنشان کرد: پیک نیاز استان 11 تیرماه 97 ساعت 13:06 به 1538 مگاوات رسید که نسبت به پیک بار سال قبل 9.2 درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال 98 این عدد به 1700 مگاوات برسد.

وي نتایج اجرای این طرح‌ها را کاهش مصرف انرژی بیش از 37 میلیون کیلووات ساعت و کاهش بار بیش از 300 مگاوات در ایام اوج بار تابستان دانست و افزود: مبلغ 11.3 میلیارد تومان پاداش به صنایع همکار در این طرح‌ها پرداخت‌ شد.

«ابوالفضل اسدی» مدیر عامل تولید نیروی برق استان یزد نيز در این نشست در خصوص آمادگی واحدهای نیروگاهی استان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تأمین قطعات و تجهیزات موردنیاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی، تاکید کرد: با وجود مشکلات نقدینگی و نحوه تأمین قطعات حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت سال 98، تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحدهای نیروگاهی به اتمام می‌رسد و واحدها آماده خواهند بود.

«آرش نواب» سرپرست شركت توزيع نيروي برق استان يزد هم ضمن تشریح اقدامات شرکت توزیع در رابطه با نحوه عبور از پیک بار مصرفی سال 97، اظهار كرد: اقدامات لازم جهت بارگیری از پست‌های فوق‌ توزیع جدید و گلوگاه‌های پیک بار مصرفی 98 در دست اقدام است.

«محمد جعفری» مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نیز از برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده این واحد نیروگاهی برای آمادگی گذر از پیک بار تابستان 98 خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار