کد خبر: ۷۰۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 29 January 2019

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن از مرحله نیمه نهایی جام ملت های 2019 آسیا با برتری سه بر صفر ژاپن به پایان رسید.

تیم‌های ملی ایران و ژاپن در چهارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت 17:30 در ورزشگاه هزاع بن زاید العین قطر با سوت کریستوفر جیمز از استرالیا به مصاف هم رفتند که با اشتباه و تعلل خط دفاعی ایران در دقیقه 56 یویا اوساکا گل اول ژاپن و دقیقه 63 اوزاکا و دقیقه 92 هاراگوچی گل های بعدی ژاپن را به ثمر رساندند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(سامان قدوس) ، وحید امیری(کریم انصاری فرد)، علیرضا جهانبخش(مهدی ترابی) و سردار آزمون.

ترکیب ژاپن: شوئیچی گوندا، یوتو ناگاتومو، تاکهیرو تومیاسو، هیروکی ساکای (سی موریا)، مایا یوشیدا، واتارو اندو (شیوتانی )، گاکو شیباساکی، گمکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، ریتسو دوان (ایتو ) و یویا اوساکو.

دیدار تیم ملی ایران و ژاپن / گزارش زنده

دقیقه 3: ضربه سر بازیکن ایرانی در محوطه جریمه به سردار آزمون رسید اما او یک قدم کم آورد و دروازه بان ژاپن توپ را سریع تر مهار کرد.

دقیقه 10: دو تیم که بازی سرعتی را در دستور کار داشتند حملاتی را روی دروازه یکدیگر پی ریزی کردند اما موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد. دوندگی بازیکنان ایران در میانه میدان اجازه بازیسازی به ژاپنی ها را نمی داد.

دقیقه 13: پاس تند و تیز و زمینی ژاپن یک موقعیت گلزنی برای این تیم ایجاد کرد که مینامینو نتوانست توپ را خوب کنترل کند و توپ راهی اوت شد.

دقیقه 19: جدی ترین خطر بازی را ژاپنی ها ایجاد کردند. در این دقیقه ورود بازیکنان حریف به داخل محوطه جریمه موقعیت خوبی را برای باز کردن دروازه بیرانوند فراهم کرد که ضربه آرام بازیکن حریف از کنار تیر عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 21: سردار آزمون در گوشه محوطه شش قدم ژاپن دست به حرکتی انفرادی زد و با عبور از دو بازیکن ژاپنی، شوت زد که ضربه او با برخورد به پای گوندا با فاصله بسیار کمی به کرنر رفت تا همچنان بازی بدون گل دنبال شود. ضربه کرنر نیز بعد از دخالت جهانبخش به آزمون رسید که این بازیکن تحت فشار مدافع ژاپن، تعادلش بهم خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 25: وحید امیری به خاطر تکل خشن روی پای بازیکن حریف از داور استرالیایی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 28: ارسال حاج صفی یک موقعیت گلزنی دیگر برای ایران ایجاد کرد که مدافعان توپ را راهی کرنر کردند.ضربه کرنر را حاج صفی روی دروازه فرستاد که بازهم مدافعان ژاپنی توپ اول را زدند.

دقیقه 31: بازیکنان ایران برای چند دقیقه بازی را در اختیار گرفتند و حملاتی را روی دروازه ژاپن پی ریزی کردند و چند پرتاب بلند هم داشتند اما نتوانستند از این موقعیت ها استفاده کنند.

دقیقه 42: احسان حاج صفی نخستین شوت به سمت دروازه را زد که با فاصله نسبتا زیاد از بالای دروازه ژاپن به بیرون.

دقیقه 44: امید ابراهیمی کارت زرد گرفت. تا این لحظه بازیکنان ایران فقط ۳۹ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

دقیقه 47: ضربه ایستگاهی در موقعیتی خوب توسط اشکان دژاگه زده شد و توپ با اختلاف کم از بالای دروازه ژاپن به بیرونر فت.

دقیقه 50: پرتاب بلند امیری را بازهم مدافعان ژاپن زدند.در تمامی ارسال‌ها روی دروازه ژاپن این مدافعان حریف بودند که توپ های اول را دفع کردند.

دقیقه 56: تعلل مدافعان ایران باعث شد یک توپ ارسالی روی دروازه را یویا اوساکا با ضربه سر به گل ژاپن تبدیل کرد. در این دقیقه توپی که در آستانه رفتن به بیرون از زمین بود توسط مدافعان ایران رها شد و بازیکن ژاپنی توپ را دنبال کرد و با ارسال توپ این توپ دروازه ایران با خروج اشتباه بیرانوند باز شد.

دقیقه 61: یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آمد که این ضربه را جهانبخش به زیبایی زد که دروازه بان حریف توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 63: داور به سود ژاپن پنالتی اعلام کرد و در این صحنه ارسال زمینی بازیکن ژاپن به دست پورعلی گنجی برخورد کرد.
داور بعد از اعتراض بازیکنان ایران به استفاده از VAR رای داد.این صحنه در حال بازبینی است. داور بعد از بازبینی این صحنه پنالتی را تایید کرد.اوزاکا این ضربه پنالتی را برخلاف جهت حرکت بیرانوند تبدیل به گل دوم کرد.

دقیقه 70: برخلاف انتظارات، ژاپن با استفاده از دست پاچگی بازیکنان ایران، جریان بازی را در اختیار گرفت و ساکای با عبور از بازیکنان ایران، دروازه تیم ملی را با خطر رو به رو کرد که شانس به تیم ملی همراه بود.

دقیقه 80: بعد از اشتباهاتی که مدافعان ایران داشتند و دو گل به حریف هدیه کردند، تلاش زیادی از سوی بازیکنان صورت گرفت که بتوانند گل های خورده را جبران کنند اما شاگردان کی روش برنامه خاصی برای نزدیک شدن به دروازه ژاپن نداشتند.

دقیقه 85: ضربه کاشته ایران را سامان قدوس زد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 92: هاراگوچی با عبور از کنعانی زادگان گل سوم را به راحتی زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار