رییس بنیاد جهانی انرژی:
رییس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به عضویت 182 کشور در این سازمان بین المللی، گفت: یزد یکی از شهرهای سرآمد دنیا در زمینه پایداری است.
کد خبر: ۷۰۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 28 January 2019

«ولفگانگ نئومن» در حاشیه کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که به میزبانی یزد برگزار شد، در جمع خبرنگار استان با اشاره به سابقه چند هزار ساله یزد، اظهار کرد: ظرفیت‌های یزد در استفاده از انرژی پایدار باید بیش از پیش به مردم جهان معرفی و در تمام دنیا ترویج شود.

وی بادگیر را یکی از بارزترین ظرفیت‌های استان یزد در حوزه انرژی دانست و افزود: استفاده از بادگیر برای خنک کردن منازل مسکونی بارزترین نماد ظرفیت یزد در استفاده از انرژی پایدار است.

رییس بنیاد جهانی انرژی گفت: در دنیا شهرهای زیادی در زمینه پایداری وجود دارد اما یزد شهری است که سالها در این قضیه پیشتاز بوده است.

نئومن در ادامه با اشاره به این که بیش از دو هزار شهر پایدار در سطح جهان عضو بنیاد جهانی انرژی هستند، تصریح کرد: باید تکنولوژی گذشته این شهر را با فناوری جدید امروز ترکیب و انرژی پاک را به همگان عرضه کنیم.

این مسئول با بیان این که 25 هزار طرح زیست محیطی و پایداری در این نهاد آماده تدوین راهکار مختلف برای رفع مشکل زیستی هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه مردم است، نسبت به زمین و محیط زیست اطراف خود حساس باشند که بنابر اظهارات دانشمندان در 40 سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبرو خواهیم شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار