نماینده لنجان در شورای استان اصفهان گفت: خوشحالیم از اینکه بنیاد مسکن اصفهان آنقدر قوی هست که می‌تواند معین همه استان‌ها باشد غیر از اصفهان! در برخی جاها هم اشکالی ندارد در مورد کمک‌ها جواب منفی داد.
کد خبر: ۷۰۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 28 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، محمدرضا احمدیدر خصوص مشکلات روستاها اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه بنیاد مسکن اصفهان آنقدر قوی هست که می‌تواند معین همه استان‌ها باشد غیر از اصفهان! اگرچه معین بودن خوب است اما آوار همه قانون‌گذاری غلط تهران بر سر استان‌ها به خصوص اصفهان و خوزستان و چهارمحال و بختیاری خراب شده است.

وی در تشریح انتقاد خود افزود: در برخی جاها هم اشکالی ندارد در مورد کمک‌ها جواب منفی داد و گفت نمی‌توانیم، دلیلی ندارد اصفهان همیشه در همه عرصه‌ها اول باشد، در مالیات گرفتن اول باشد در قانونمندسازی اول باشد، یک جا هم بگویید اگر بقیه سهم خود را ادا کردند ما هم در کمک‌رسانی هستیم.

نماینده لنجان در شورای استان اصفهان با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها تداخل محدوده روستایی وجود دارد، تصریح کرد: لازم است به این موضوع در بازنگری طرح‌های هادی روستایی توجه ویژه داشت.

وی در خصوص اخذ حق واگذاری در روستاها گفت: برخی منازل روستایی مالکانی دارد که حتی ۱۰ نسل است که در حال زندگی در آن مکان هستند اما امروز بنیاد مسکن از آنها هزینه واگذاری می‌خواهد این مشکل در شهرستان نجف‌آباد هم وجود دارد و در حالی که این منازل به مرحله آواربرداری و ساخت مجدد رسیده‌اند اما بنیاد مسکن بعد از این همه سال از آنها هزینه واگذاری می‌خواهد.

نماینده شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و نجف‌آباد در شورای استان در انتقاد به هزینه تغییر کاربری‌ها افزود: هزینه‌های تغییر کاربری‌ها بالاست مثلا یک مغازه سوپرمارکت در یک روستا درآمدش برابر یک مغازه در شهر نیست که از آنها هزینه تغییر کاربری می‌گیرند این مغازه را برای مهاجرت نکردن از روستا باز کرده‌اند و باید از این افراد حمایت کرد.

احمدی با تاکید بر لزوم کاهش قیمت زمین در روستاها اظهار کرد: بسیاری افراد در روستاها که زمین اجدادی آنهاست نیازمند زمین هستند و باید قیمت زمین در همه روستاهای ایران قابل خرید باشد چرا که روستاییان حقوقی دارند و حقی که حاکمیت بر گردن روستاییان داشته را بارها به بهترین نحو ادا کرده‌اند.

نماینده شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و نجف‌آباد در شورای استان با تاکید بر لزوم حمایت از روستاهای مهاجرپذیر افزود: لازم است در موضوعات تفکیک، عوارض، تغییر کاربری‌ها هم سرعت کار را بالا برد و هم بیشتر از آنها حمایت کرد.

احمدی در خصوص واگذاری زمین به غیربومی‌ها گفت: در روستاها برخی زمین‌ها با فشار نمایندگان مجلس، روسای ادارات و فرمانداران توسط بنیادمسکن واگذار می‌شود.

وی با انتقاد از عدم وجود شفافیت در بنیاد مسکن اظهار کرد: خدمت‌رسانی و ساخت مسکن برای نیازمندان بعضا به درآمدزایی و سودآوری منجر شده و این دو مورد با عدم شفافیت همراه شده است که متاسفانه همه اعضای شوراها معتقد به عدم شفاف‌سازی بنیاد مسکن هستند.

نماینده شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و نجف‌آباد در شورای استان با تاکید بر اینکه شفافیت اصل اولیه یک نهاد عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: مردم نباید به دنبال شفاف کردن امور باشند بلکه این نهاد باید خود در حوزه‌های کاری خود شفافیت را ایجاد کند.

احمدی با بیان اینکه درآمدزایی و سودآوری در این بخش باعث برابری هزینه زندگی در شهرها و روستاها شده است، افزود: هزینه ساخت مسکن در روستاها به دلیل حمل‌ونقل مصالح در روستاها بیشتر است در حالی که مبلغ وام روستایی کمتر از وام ساخت مسکن شهری است و بانک‌ها هم موانع بسیاری در راه روستاییان ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت بنیاد مسکن تغییر کرده است، اظهار کرد: به خاطر همین موضوع در روستاهایی که دارای هویت‌های استراتژیک خاص هستند به دنبال زمین‌هایی از اراضی ملی است که آنها را به مبالغ بالا بفروشند.

نماینده لنجان در شورای استان اصفهان با انتقاد از بالا بودن قیمت واگذاری زمین به روستاییان گفت: باید زمین به روستاییانی که سبقه سکونت و بومگردی دارند به مبالغ پایین واگذار شود و نباید زمین‌های متراژ پایین در روستاها واگذار شود چرا که اقتضائات زندگی روستایی با شهری متفاوت است و نباید چهره روستاها را با زمین‌های متراژ پایین و تراکم بالا در چندین طبقه تغییر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار