رییس شورای شهر یزد:
رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت استفاده از دانش بومی برای رسیدن به پایداری بیش از پیش گفت: رسیدن به پایداری بیش از پیش اولویت اصلی مدیریت شهری یزد است.
کد خبر: ۷۰۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 28 January 2019

«غلامعلی سفید» در کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار که با حضور نمایندگان شهرهای پایدار جهان به میزبانی یزد برگزار شد، با بیان این که در ماه جاری دفتر ملی یونسکو در این شهر آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: در تدارک برگزاری کارگاه بین المللی خشت خام هستیم.

وی تشویق برای ساخت ساختمان‌های سیز، الزام به ساخت و سازهای تنها با گل و خشت، ایجاد تشکل‌های غیردولتی به منظور حمایت از پایداری شهری، تلاش برای استفاده بهینه از بازیافت شهری، استفاده از پساب برای فضای سبز، آموزش شهروندی در حوزه محیط زیست و استفاده از ماشین‌های برقی را از جمله اقدامات انجام شده برای رسیدن به پایداری بیش از پیش در مدیریت شهری یزد است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه گفت: ورود به بحث آموزش شهروندی برای جدایی زباله‌های شهری، توجه برای استفاده از انرژی خورشیدی، استفاده از فضای سبز عمومی و کم آبخواه، از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری یزد در حوزه پایداری انرژی در این دیار است.

سفید با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بومی برای پایداری در حوزه‌های مختلف شهری، تصریح کرد: امیدوارم برگزاری این چنین کنفرانس هایی بتواند آن طور که باید و شاید یزد را برای رسیدن به اهداف عالی کمک کند.

این مسئول در پایان رسیدن به پایداری بیش از پیش در حوزه انرژی را یکی از اولویت‌های اجرایی در مدیریت شهری یزد دانست و خاطرنشان کرد: یزد از دیرباز تاکنون بحث استفاده بهینه از ظرفیت‌های زیست محیطی را در فرهنگ خود داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار