رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در فلاورجان یک فرد خلاق تخت بیمارستانی تولید کرده است که بیش از 40 عملکرد داشته درحالی که بهترین مدل وارداتی آن 25 مورد انجام می‌دهد، بیش از 50 جلسه با افراد مختلف از رئیس جمهور تا مدیران پائین رتبه برگزار کردم ولی سرانجام به این رسیدم که نان عده‌ای در واردات این محصول است.
کد خبر: ۷۰۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 24 January 2019

به گزارش فارس، در نخستین نشست هم‌اندیشی نوجوان، خلاقیت، توسعه به همراه آئین تجلیل از رویش‌های علمی توسعه پایدار و مراسم معارفه گروه همیاران نوجوان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 در این مراسم حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: در سطح استان افراد زیادی داریم که همانند این نوجوانان طرح‌ها و خلاقیت‌های خوبی دارند که ممکن است از دید ما خارج بوده باشند و نتوانسته باشیم آن‌ها را شناسایی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان مطرح کرد: مباحثی که این گفتمان در اصفهان انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است و دو همایش در سطح استان برگزار شد که در سطح کشور نمونه است و برگزاری این جلسه وظیفه دولتی‌ها بوده است و تقدیر و تجلیل کنند.

وی ادامه داد: هرکدام از طرح‌هایی که توضیح دادند، باید توسط مسؤولان دولتی تجلیل به عمل آید و از جوانان و شورای عالی جوانان و از خانواده‌های این نوجوانان که توانسته‌اند چنین طرح‌هایی را به نتیجه برسانند، تشکر می‌کنم که قطعا بدون همراهی و همکاری آن‌ها چنین طرح‌هایی در سطح همایش‌هایی برگزار شده و کسب رتبه کنند، انجام نمی‌شد.

موسوی لارگانی بیان کرد: شاید در کشور وظیفه‌ و نقشی که آموزش و پرورش باید ایفا کند، به نحو احسن انجام نمی‌شود؛ این موضوع ربطی به وزیر و مدیران فعلی ندارد و استعدادیابی در سطح کشور برای شناسایی چنین نوجوانانی باید انجام بگیرد تا امکانات اولیه برای آن‌ها فراهم شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: می‌توانم درک کنم که ممکن است تهیه مواد اولیه آزمایشات این دوستان برای خانواده‌ها دشوار باشد و جز تاکیدات مقام معظم رهبری هم هست که همه شرایط برای این عزیزان فراهم شود تا از خلاقیت‌های آن‌ها استفاده شود.

وی افزود: ایشان تاکید دارند که آموزش و پرورش نباید سیاسی شود ولی در مورد دانشگاه‌ها توصیه می‌کنند که کرسی‌های آزاداندیشی ایجاد شود.

موسوی لارگانی مطرح کرد: طرح‌هایی که من دیدم همگی در نوع خود بی‌نظیر بود و خودم در جلساتی که دارم، مطالبی را خدمت مسؤولان و مدیران عرض می‌کنم؛وظیفه صدا و سیما هم سنگین است که این موارد را منتشر کند و برنامه‌هایی را با خود این عزیزان داشته باشد و ایده‌های آن‌ها را معرفی کند تا افراد دیگری همه که در گوشه و کنار کشور هستند، انگیزه کافی برای پیشبرد ایده‌هایشان پیدا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش هم درخواست می‌کنم که به این مقوله اهمیت بیشتری دهد.

وی افزود: این که در فاصله یکسال بعد از همایش این جلسه تشکیل می‌شود را به فال نیک می‌گیریم و امید است که با همین دست برنامه‌ها بتوانیم اشتغال که یک معضل بزرگ کشور است را حل کنیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان که در سطح دنیا مطرح هستند، ایرانی‌الاصل است، عنوان کرد: گاهی اوقات به دلیل ویژه خواری و رانت‌خواری برخی افراد جلوی پیشرفت این طرح‌ها گرفته می‌‎شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: در فلاورجان یک فرد خلاق تخت بیمارستانی تولید کرده است که بیش از 40 عملکرد داشته درحالی که بهترین مدل وارداتی آن 25 مورد انجام می‌دهد؛ شخصا بیش از 50 جلسه با افراد مختلف از رئیس جمهور تا مدیران پائین رتبه برگزار کردم ولی سرانجام به این صحبت رسیدم که نان عده‌ای در واردات این محصول است چون از این طریق سفرهای خارجی، پورسانت و ... برای آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه با تولید بسیاری از این طرح‌ها در داخل می‌توانیم به توسعه پایدار شهری برسیم، عنوان کرد: چون فرهنگی بودم می‌دانم که در بسیاری از موارد استعدادهای درخشان به مدارس مربوطه وارد نمی‌شوند و باید این استعدادها شناسایی شوند؛ باید اساتید عالم‌تر برای شکوفایی این عزیزان فراهم کنند و امکانات در اختیار آن‌ها قرار گیرد و قطعا آینده روشنی را برای کشور می‌توانیم تصور کنیم.

موسوی در پایان اظهار کرد: خانواده‌ها در این موفقیت‌ها نقش زیادی دارند که به آن‌ها بها داده‌اند و امید است که روزی برسد که مسؤولان دولتی هم به این فکر بیافتند که از جوانان و نوجوانان خلاق تقدیر کنند و به آن‌ها میدان دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار