مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 38 بیمارستان دولتی زیر پوشش این دانشگاه در زمان حاضر با کمبود 2 هزار و 400 پرستار مواجه است.
کد خبر: ۷۰۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 24 January 2019

به گزارش ایرنا، غلامرضا جمالی افزود: این تعداد بیمارستان در زمان حاضر دست کم هشت هزار و 199 نفر پرستار دارند و نسبت تعداد کادر پرستاری به هر تخت بستری، 1.28 است در حالی که باید 1.8 نفر باشد.
وی مجموعه کادر پرستاری را شامل پرستاران، کارشناسان اتاق عمل و بیهوشی، بهیار، کمک پرستار و کمک بهیار برشمرد و تصریح کرد: از بین آنها پنج هزار و 776 نفر، پرستار هستند که شامل چهار هزار و 855 پرستار زن و 661 پرستار مرد دارای مدرک کارشناسی، 208 پرستار زن دارای مدرک کارشناسی ارشد و دست کم 50 پرستار با مدرک دکتراست.
جمالی با اشاره به اینکه نسبت تعداد پرستار به هر تخت در بیمارستان های دولتی اصفهان 0.9 است، تصریح کرد: این شاخص باید 1.8 نفر در بخش های عمومی و یک نفر در بخش های مراقبت ویژه در هر نوبت باشد.
وی با بیان اینکه 80 درصد پرستاران استان، زن و 20 درصد مرد هستند، یادآور شد : ما با کمبود پرستار مرد روبرو هستیم و سهم آنها باید به حداقل 40 درصد افزایش یابد.
وی به افزایش سهمیه پذیرش دانشجوی پسر برای رشته پرستاری از چهار سال گذشته در این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: اولین گروه آنها به زودی دانش آموخته می شوند هر چند باید دوران خدمت سربازی را بگذارنند و بعد به کار مشغول شوند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: گرایش مردان به شغل پرستاری در سال های اخیر بیشتر شده و شرایط اقتصادی و اشتغال کشور در آن موثر است.
پرستاری با بیان اینکه شغل پرستاری مانند مهر مادری است، اضافه کرد: مردان اگر عاشقانه وارد این شغل شوند بدون شک در آن موفق خواهند بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار