بهره برداری تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۷۰۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 23 January 2019

به گزارش تابناک، با حضور شهردار اصفهان مدیران شهری و دیگر مسئولان تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر و خط انتقال و توزیع پساب با مجموع هزینه ای بالغ بر 116 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت. در این پروژه از توان شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی استفاده شده است. ارزش زیست محیطی این پروژه در جلوگیری از مشکلات زیست محیطی ناشی از رها شدن پساب و نیز امکان استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضضای سبز در چندین منطقه از شهر اصفهان است. مدیر منطقه 12شهرداری اصفهان  به بهره برداری از تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر اصفهان و 9 طرح عمرانی جدید این منطقه اشاره کرد و افزود: با خریداری پساب شاهین شهر و تصفیه آن در تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز منطقه 12 تامین خواهد شد.
علی باقری با اشاره به 240 هکتاری فضای سبز این منطقه بیان کرد: سرانه 21.4 مترمربعی فضای سبز منطقه، نیازمند منبع آب پایدار برای حفظ فضای سبز است. 
وی با بیان اینکه به منظور تامین منبع آب پایدار، پساب فاضلاب شاهین شهر خریداری شد، تصریح کرد: این پساب بعد از شاهین شهر وارد تصفیه خانه تکمیلی شده و با توجه به استانداردهای لازم برای آبیاری فضای سبز، تصفیه خواهد شد.
به گفته وی پساب تصفیه شده توسط خط انتقال 18.5 کیلومتری به بختیار دشت و میدان استقلال اصفهان منتقل شده و پس از آن توسط پمپ وارد شبکه های توزیع آبرسانی فضای سبز می شود.
باقری با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از آب مورد نیاز منطقه 2 و 12 را تامین خواهد کرد، گفت: این تصفیه خانه با هزینه ای بالغ بر 29 میلیارد و 870 میلیون ریال و خط انتقال و توزیع پساب تصفیه شده با هزینه بیش از 85 میلیارد و 970 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر پتانسیل تصفیه 100 لیتر بر ثانیه پساب را دارد، خاطرنشان کرد: ‌زمین این تصفیه خانه در اختیار شهرداری بود و این پروژه با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و توسط شرکت های دانش بنیان داخلی اجرا شد.
به گفته مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان، تمامی تجهیزات این مرکز، تولید ملی است.
باقری همچنین از بهره برداری نیروگاه 10 کیلوواتی پنل خورشیدی ساختمان اداری خبر داد و افزود: این نیروگاه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال بهره برداری خواهد شد که برق مصرفی ساختمان اداری را تامین می کند.
وی ادامه داد: در قالب پروژه های منطقه 12 شهرداری، مرکز مشارکتی آموزش و توانمند سازی کودکان و نوجوانان در محله امیرالمومنین با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهره برداری خیابان اتصال دهنده عاشق آباد به شهرک کوثر به طول 400 متر با اعتبار دو میلیارد ریال انجام خواهد شد، اظهارداشت: با بهره برداری از این خیابان، عاشق آباد به شهرک کوثر متصل و از بن بست خارج می شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: پساب ، اصفهان ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار