حجت‌الاسلام محمد کاروند توجه ویژه به اجرای نیات واقفان خیراندیش در ایام‌الله دهه فجر را از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد دانست و عنوان کرد: امسال ۵۶ ویژه‌برنامه در عرصه خدمت‌رسانی موقوفات به مردم در سطح استان انجام می‌شود که اعزام ۴ کاروان زیارت اولی به تعداد ۱۵۴ نفر به عتبات عالیات ازجمله این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۷۰۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ 22 January 2019
مدیرکل اوقاف استان همدان گفت: در یک سال گذشته ۲۳۰ بیمار صعب‌العلاج در شهرستان ملایر کمک‌هزینه ۱ تا ۵ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

 به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام کاروند در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های کمیته مساجد دهه فجر استان اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن ایام سوگواری زهرای مرضیه (س) با ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با عنوان فجر فاطمی برگزار می‌شود.

 وی افزود: کمیته مساجد استان همدان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را تدوین کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری برنامه "۱۰ شب، ۱۰ مسجد" با حضور سخنران‌های کشوری، لشگری، مبلغان و دانش‌آموختگان جامعه المصطفی (ص)، علمی و انقلابی اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف همدان با اعلام اینکه برنامه"۱۰ شب، ۱۰ مسجد" در شهر همدان در ۲۰ مسجد برگزار می‌شود بیان کرد: امسال ۳۵ مبلغ از استان قم وارد همدان شده و با حضور در بقاع متبرکه و مساجد پیرامون فجر فاطمی دستاورد‌های انقلاب اسلامی مسائلی را مطرح می‌کنند.

وی توجه ویژه به اجرای نیات واقفان خیراندیش در ایام‌الله دهه فجر را از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد دانست و عنوان کرد: امسال ۵۶ ویژه‌برنامه در عرصه خدمت‌رسانی موقوفات به مردم در سطح استان انجام می‌شود که اعزام ۴ کاروان زیارت اولی به تعداد ۱۵۴ نفر به عتبات عالیات ازجمله این برنامه‌ها است.

کاروند با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های این سفر زیارتی از سوی اجرای نیات واقفان خیراندیش تأمین می‌شود، ابراز کرد: ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه موقوفه اعتمادیه، خدمت‌رسانی به ۳۲ روستای موقوفه بهاء الملک، ارائه خدمات پزشکی در درمانگاه موقوفه امیرنظام کبودرآهنگ، اعزام اکیپ پزشکی به روستا‌های کبودرآهنگ، اعزام گروه‌های پزشکی به روستای عنبر قنبر شهرستان نهاوند و اهدای کمک‌هزینه دارو و درمان به بیماران صعب‌العلاج از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی است.

وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته ۲۳۰ بیمار صعب‌العلاج در شهرستان ملایر کمک‌هزینه ۱ تا ۵ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند ابراز کرد: تا پایان امسال نیز بخش ۳۲ تختخوابی بیمارستان امام حسین (ع) با بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و با تجهیزات کامل افتتاح می‌شود. 

مدیرکل اوقاف همدان با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر ۵۶ برنامه در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: بازدید رایگان از موزه وقف آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)، توزیع سبد کالا، نان رایگان، اطعام نیازمندان، برپایی محافل انس با قرآن کریم، اهدای لباس، برپایی همایش تجلیل از واقف خیراندیش آقای همراهیان و چند تن دیگر از واقفان از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی درباره ویژه‌برنامه سوگواری یاس نبوی نیز تصریح کرد: علاوه بر اعزام ۳۵ مبلغ به بقاع متبرکه شاخص استان در ایام فاطمیه دوم، برنامه‌ای در روز شهادت حضرت زهرا (س) در تمامی شهرستان‌ها برگزارشده و شام شهادت ایشان نیز برنامه ویژه‌ای برای سادات در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

کاروند با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است، افزود: خوشبختانه نیات افراد در موقوفات امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و بیشتر مطابق با نیاز‌های روز جامعه به ثبت رسیده‌اند که در این میان وقف در عرصه سلامت و کمک به بیماران صعب‌العلاج و وقف برای مسجد بیش‌ترین فراوانی را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار