نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: در صورت عدم تنظیم بازار و تداوم آن، قیمت گوشت قرمز برای شب عید دوباره افزایش و شاید به 120 هزار تومان برسد.
کد خبر: ۷۰۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 22 January 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اصغر پورباطنی در خصوص گرانی گوشت و عرضه آن با قیمتی بیش از 80 هزار تومان، اظهار کرد: گوشت به نرخ 80 هزار تومان فروخته می‌شود، چراکه مردم نیز با وجود قدرت پایین خریدشان، همچنان خریدار هستند.
 
وی با اشاره به دلایل گرانی گوشت، گفت: متأسفانه به دلیل کمبود دام در کشور قیمت گوسفند و گوشت افزایش یافته است، از سوی دیگر گوسفند و دام زنده به صورت قاچاق صادر می‌شود، درحالی‌که اگر صادرات نداشته باشیم، کمبودی نخواهیم داشت.
 
نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه برای ثبات و کاهش نرخ گوشت نیازمند واردات و توزیع عادلانه هستیم، اظهار کرد: با وجودی که گوشت برزیلی وارد کشور می‌شود، اما توزیع آن از کانال نادرست و تنها در فروشگاه‌های کوثر، کورش، رفاه و ... است.
 
وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام تنها کانال واردکننده گوشت و تنظیم بازار است، گفت: متأسفانه گوشتی که باید به طور صحیح در بازار بین مردم توزیع شود، با قیمتی بالاتر سر از رستوران‌ها درمی‌آورد.
 
پورباطنی افزود: متأسفانه در سیستم توزیع گوشت وارداتی، هر خانوار یک سهمیه برای خرید دارد، اما بعضاً بسیار دیده شده که اعضای یک خانواده پنج نفری در صف خرید گوشت منتظر می‌مانند و سپس گوشت را باقیمتی بالاتر به رستوران‌ها می‌فروشند.
 
وی با اعتقاد بر اینکه اگر گوشت وارداتی از کانال قصابی‌ها توزیع می‌شد کمتر شاهد دلالی بودیم، تأکید کرد: درحالی‌که گوشت وارداتی در فروشگاه‌های کوثر، رفاه و ... با قیمت 29 هزار تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود، اما همین گوشت با نرخ بیش از 40 هزار تومان به رستوران‌داران داده می‌شود.
 
نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان در خصوص اینکه قیمت گوشت در بازار چطور تعیین می‌شود، اظهار کرد: اتحادیه بعد از آنالیز نرخ گوسفند، فاکتور خرید گوشت و ... به اضافه هشت درصد سود برای مغازه‌دار، قیمت نهایی گوشت برای مصرف‌کننده را تعیین می‌کند.
 
وی افزود: قیمت هر کیلو گوسفند زنده 37 هزار تومان، گوشت مخلوط گوسفند با دنبه 80 هزار تومان، گوشت گوسفند مخلوط بدون استخوان 95 هزار تومان، گوشت گوسفند بدون دنبه و استخوان بیش از 100 هزار تومان و دنبه 30 هزار تومان است.
 
پورباطنی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله 68 هزار تومان، سردست گوساله 72 هزار تومان، گوشت سفارشی گوساله 80 هزار تومان، گوشت شتر مخلوط با کوهان 80 هزار تومان، گوشت شتر مخلوط بدون کوهان  85 هزار تومان و کوهان شتر 30 هزار تومان است. 
 
وی یادآور شد: چندی پیش هشدار دادم در صورت تداوم این وضعیت قیمت گوشت قرمز برای شب عید دوباره افزایش خواهد یافت و اگر تنظیم بازار درستی نداشته باشیم، نرخ گوشت به 120 هزار تومان هم خواهد رسید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار