مدیر کل کمیته امداد استان یزد اظهار كرد: هم‌زمان با آغاز ایام ‌الله دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 40 مسکن مددجویی در شهرستان‌های ابرکوه، بافق، مهریز، خاتم، بهاباد و یزد به خانوار تحت حمایت کمیته امداد واگذار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 22 January 2019

«محسن علیزاده» با بیان اهمیت خدمت به محرومان و مستضعفان و رسیدگی به مشکلات و نیازهای آن‌ها گفت: امام خمینی(ره)، مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانست و برای آنان، ارزش و احترام ویژه‌ای قائل بود و در هر فرصتی، مسئولان را به خدمت‌رسانی به مردم سفارش می‌کرد.

وي با اشاره به اهمیت مهرورزی، عطوفت و خدمت‌گزاری خالصانه به نیازمندان، بیان کرد: در روایت‌های مختلف نیز بر اهتمام ورزیدن به امور مسلمین تأکید بسیاری شده تا جایی که ایجاد و تقویت روحیه خدمت به دیگران به عنوان یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت دینی معرفی‌شده است.

اين مسئول با بیان این که ایام‌ الله دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان گزارش فعالیت‌های انجام ‌شده است، افزود: هم‌زمان با آغاز ایام‌ الله دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، 40 مسکن مددجویی در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز، خاتم، بهاباد، یزد و مروست به خانوار تحت حمایت کمیته امداد واگذار می‌شود.

علیزاده با بیان اهمیت توجه به تأمین مسکن برای محرومان و مددجویان تحت حمایت، گفت: مسکن بعد از خوراک و پوشاک از اساسی‌ترین نیازهای زیستی انسان است که برای حفظ و ابقای فرد و جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است و هر یک از افراد جامعه بشری از هر قشر و یا گروهی که باشند به ‌نوعی سرپناه و مأوای مناسب با الگوی زیستی خود نیازمندند.

وی با بیان این که حل مشکل مسکن نیازمندان بدون مشارکت و همراهی خیران دشوار است، افزود: نیکوکاران یزدی می‌توانند با مشارکت در طرح رضوان، این نهاد را در ساخت مسکن مددجویی کمک کنند و در این خداپسندانه سهیم شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: زیربنای واحدهای مسکونی ساخته ‌شده برای مددجویان تحت حمایت بین 50 تا 70 مترمربع است، اعتبار تخصیصی کمیته امداد در ساخت هر واحد مسکونی در مناطق شهری 30 میلیون تومان و مناطق روستایی 20 میلیون تومان است و مابقی هزینه موردنیاز با مشارکت خیران و آورده مددجو از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته هزار و 257 مورد خدمات عمرانی به جامعه هدف تحت حمایت ارائه شد که 237 مورد ساخت و خرید مسکن شهری و روستایی و هزار و 20 مورد تعمیر، تکمیل و بازسازی بوده است، بیش از هشت میلیارد تومان در این بخش هزینه کرد.

افتتاح 8 مرکز نیکوکاری محله در یزد

«غلامرضا مشعل چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان نیز از افتتاح هشت مرکز نیکوکاری محله در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

وي با بیان این که كميته امداد به عنوان نهاد مردمی با حمایت دولت و مشارکت مردم نیکوکار برای تأمین رفاه و آسایش نیازمندان گام برمی‌دارد، گفت: شعار مراکز نیکوکاری «مردم برای مردم» است و با افتتاح هشت مرکز نیکوکاری محله در دهه فجر امسال، تعداد مراکز نیکوکاری محله در استان یزد به 40 مرکز افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله گفت: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی خیران به گزارش ارائه خدمت، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از مهم‌ترین کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

وی بابیان این که تا پایان سال 97 چهار مرکز نیکوکاری دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: کمیته امداد از طریق تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، خیران و مراکز اجتماعی و اقتصادی ازجمله گروه‌های جهادی، بسیج، انجمن‌های اسلامی، مساجد، مدارس، هیئت‌های مذهبی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تعاونی‌ها، واقفان خیراندیش و آستان قدس رضوی نسبت به ارائه خدمات هدفمند به محرومان و تأمین نیازهای آنان در بخش مسکن، جهیزیه، درمان، امور فرهنگی و آموزشی، اشتغال و اعطای وام قرض‌الحسنه اقدام می‌کند.

مشعل‌چی در ادامه به عملکرد 9 ماهه نخست سال 97 مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت 9 میلیارد و 860 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شد، این در حالی است که 12 درصد کمک‌ها به صورت نقدی، 44 درصد غیر نقدی (کالا) و 44 درصد به صورت خدمات مستقیم خیران و کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار