معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با بیان این که نگران شهر اصفهان هستم، گفت: چندی پیش شهر یزد به ثبت میراث جهانی رسید که رسیدن به این جایگاه به دلیل اقداماتی است که در این شهر انجام نشده، نه به دلیل اقداماتی که انجام شده است.
کد خبر: ۷۰۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 18 January 2019

به گزارش فارس، مهدی جمالی‌نژاد در اختتامیه همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بالندگی، نشاط و شادابی را در سیما و منظر و شهر اسلامی متبلور کرد.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با بیان این که باید هویت گذشته را در شهر اسلامی پردازش کنیم، افزود: برای خلق ارزش آفرینی و تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند رنسانس در مدیریت شهری هستیم.

وی با بیان این که نگران شهر اصفهان هستم، خاطرنشان کرد: چندی پیش شهر یزد به ثبت میراث جهانی رسید که رسیدن به این جایگاه به دلیل اقداماتی است که در این شهر انجام نشده، نه به دلیل اقداماتی که انجام شده است.

جمالی‌نژاد اذعان داشت: نه‌تنها نتوانسته‌ایم هویت اصفهان را حفظ کنیم بلکه هویت آن را از بین برده‌ایم؛ معماری هوشمندانه باید در اصفهان حفظ شود، نتوانسته‌ایم رویکرد حفاظت‌محور را در اصفهان داشته باشیم.

وی با تأکید بر کاهش زمان گرفتن پروانه ساخت تصریح کرد: نظارت و کنترل پروانه ساخت امر بسیار ضروری است و سازمان‌های نظام مهندسی باید خود را با نظام‌های روز دنیا منطبق کنند.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور عنوان داشت: پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار زیاد است و یک رویکرد انقلابی در این حوزه را می‌طلبد؛ اگر بخواهیم روح جدیدی در شهرها ایجاد کنیم نیازمند مهندسان خلاق هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار