نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال جاری دست کم 28 هزار تعدیل و ریزش نیروی کار در این استان داشتیم که دارای رشد 27 درصدی است.
کد خبر: ۷۰۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 17 January 2019

به گزارش تابناک،حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به این مطلب افزود: متوسط نرخ بیکاری در کشور 11.7 درصد و در استان اصفهان 14.1 درصد است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری جوانان در اصفهان 29 درصد و نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی 20.8 درصد اعلام شده این در حالی است که بیکاران استان حدود 215 هزار نفر هستند که 106 هزار نفر از آنها را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهد.
سالک با بیان اینکه حدود 200 واحد قطعه سازی در اصفهان بدلیل طلبی که از شرکت های خودروسازی و مشکل نقدینگی دارند با مشکل ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنانشان مواجه شدند ادامه داد: حدود 2 هزار واحد نساجی نیاز به تامین مواد اولیه دارند پلی اکریل اصفهان از جمله این واحدهاست که 200 کارخانه را پوشش می دهد.
این نماینده مجلس، تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در این استان را یک میلیون و 103 هزار نفر و واحدهای صنعتی را بیش از 9 هزار واحد اعلام و اضافه کرد: مهمترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را تامین مواد اولیه، نقدینگی و ارز خواند است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به کارخانه های بزرگ و ملی به کندی انجام می شود و قواعد بانکی، دست و پاگیر است، تصریح کرد : از 16 هزار میلیارد ریالی که برای اجرای تبصره 18 و نوسازی و بازسازی صنایع در نظر گرفته شده فقط 10 درصد آن در استان اصفهان جذب شده است.
این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر اینکه امریکا یک گروه 400 نفره را برای تحریم ایران آماده کرده است، افزود: آیا در کشورمان گروهی چهار نفره برای دور زدن تحریم ها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه بخشنامه های زیادی از جزیره های مختلف دولت برای بخش صنعت، کشاورزی و خدمات صادر می شود، خواهان هماهنگی بین وزیران و سازماندهی این بخشنامه ها شد.
سالک با تاکید بر اینکه بخشنامه ها باید پایدار باشد، تامین مواد اولیه از پتروشیمی کشور را یکی از نیازهای صنایع خواند و تصریح کرد: حجم نقدینگی باید به سمت رشد تولید ملی هدایت شود.
وی با اشاره به اینکه اصفهان بدلیل بوروکراسی اداری، سرمایه گریز شد، خواهان رفع موانع صادرات شد.
در این آیین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 30 شرکت در عرصه صادرات تجلیل شدند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان و بازدید از تعدادی از واحدهای فناور، صنعتی و معدنی، امروز پنجشنبه به این استان سفر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار