کد خبر: ۷۰۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 17 January 2019

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان دموکرات دعوت کرده بود تا در ضیافت ناهار کاخ سفید شرکت کرده و درباره راهکارهای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا رایزنی و مذاکره کنند ولی هیچ یک از نمایندگان دموکرات در این مراسم شرکت نکردند.

این بخشی از تلاش های ترامپ برای مجبور کردن دموکرات ها به مذاکره درباره تعطیلی دولت بوده است. ترامپ تعدادی از دموکرات های میانه رو را به کاخ سفید دعوت کرده بود تا از این راه به اعتبار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان لطمه وارد کند.

پافشاری ترامپ بر درخواست خود مبنی بر اختصاص ۵٫۷ میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و مخالفت دموکرات ها موجب شده است تا دولت آمریکا در بیست و شش روز گذشته با تعطیلی بخشی از فعالیت هایش روبرو شود.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رئیس جمهور هم به دموکرات ها و هم به جمهوریخواهان پیشنهاد داده بود تا در مراسم صرف ناهار این فرصت را داشته باشند تا با یکدیگر دیدار کنند ولی متاسفانه هیچ یک از نمایندگان دموکرات در این مراسم شرکت نکرد.

۹ نماینده جمهوریخواه در این برنامه شرکت کردند ولی سندرز تاکید کرد: این دموکرات ها هستند که باید به میز مذاکره بازگردند تا با رئیس جمهور به یک توافق دست یابند.

پس از پایان این نشست، نمایندگان جمهوریخواه به شدت از دموکرات ها به خاطر عدم شرکت در این ضیافت ناهار انتقاد کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار