مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: باتوجه به وضعیت جوی انتظار داریم شاهد کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد، احتمال بهمن و مسدود شدن محورهای کوهستانی استان باشیم.
کد خبر: ۷۰۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 17 January 2019

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: باتوجه به وضعیت جوی انتظار داریم شاهد کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد، احتمال بهمن و مسدود شدن محورهای کوهستانی استان باشیم.
سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، صبح پنج‌شنبه 27 دی ماه امسال بارندگی از سمت غرب استان شروع و تا بعدازظهر به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان کشیده می‌شود.

وی افزود: از عصر پنج‌شنبه به‌تدریج شاهد تشدید بارندگی، وزش باد ( گاهی شدید)، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت بارش برف ابتدا در ارتفاعات و محورهای کوهستانی شروع و از نیمه شب تا روز جمعه دامنه بارش برف به‌تدریج به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌های استان کشیده می‌شود.

رضوی تصریح کرد: مقدار بارندگی در این مدت بین 50 تا 100 میلی‌متر و حداکثر سرعت وزش باد بین 50 تا 70 کیلومتر در ارتفاعات شرقی تا 90 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره بارش برف، گفت: بارش برف در مناطق با ارتفاع 100 تا 400 متر در حد مشاهده و احتمال نشست برف روی زمین ضعیف و کم است و در مناطق با ارتفاع 50 تا 100 متر نیز مخلوط باران و برف داریم و میزان بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی بین 50 تا 100 سانتی‌متر برآورد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوای روز چهارشنبه 26 دی ماه، روزهای پنج‌شنبه و جمعه بین 10 تا 18 درجه کاهش دما داریم؛ به‌طوری‌که روز جمعه بیشینه دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای حدود هفت درجه می‌رسد.

رضوی ادامه داد: همچنین در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران صبح روزهای جمعه و شنبه یخبندان نداریم.

وی با اشاره به آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران در این مدت، افزود: باتوجه به وضعیت جوی انتظار داریم شاهد کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد، احتمال بهمن و مسدود شدن محورهای کوهستانی استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها از مسافرت طی این مدت در محورهای کوهستانی خودداری کرده و در صورت ضرورت زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به‌همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: از جمعه شب بارندگی قطع و به‌تدریج این سامانه از استان خارج می‌شود.

رضوی با بیان اینکه طی این مدت بارندگی تمام استان را فرا می‌گیرد، یادآور شد: دریای مازندران نیز در این مدت به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار