عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر موجب تنش و ناامنی اجتماعی می شود گفت: با این طرح، پسماند نمک نیز به معضلات استان افزوده می شود.
کد خبر: ۷۰۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 17 January 2019

 عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر موجب تنش و ناامنی اجتماعی می شود گفت: با این طرح، پسماند نمک نیز به معضلات استان افزوده می شود.

مهر، علی محمد شاعری صبح پنجشنبه در کارگروه مدیریت پسماند، مهمترین معضل استان مازندران را پسماند بیان کرد و افزود: این درحالی که در دنیا، بخش خصوصی و شهرداری ها برای حل معضل پسماند وارد کار شده اند و شبیه آن در شهرک های صنعتی رخ داده است.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش پسماند برای بخش خصوصی بدون حمایت دولت توجیه پذیر نیست و دولت و شهرداری ها باید از بخش خصوصی در این زمینه حمایت کنند.

وی عنوان کرد: در کشورهای مختلف با احداث کارخانه زباله سوز با کمک دولت و شهرداری ها، اداره آن به بخش خصوصی واگذار شده است از اینرو دولت و شهرداری ها زیرساخت های مورد نیاز را مهیا کنند.

شاعری با بیان اینکه سال قبل هزار میلیارد تومان در بودجه برای اخذ مالیات از واردات کالاهای مخرب محیط زیست در لایحه بودجه مصوب شده بود گفت: تاکنون ریالی از این بودجه محقق نشده است.

این نماینده مجلس با عنوان اینکه در لایحه بودجه سال جاری نیز هزار میلیاردتومان برای بخش پسماند مصوب می شود خواستار توجه به ساختار مدیریت پسماند در کشور شد.

وی با اشاره به احداث و فعالیت ناقص کارخانه کمپوست در بهشهر گفت: برخی اوقات شش تا هفت ماه از مدار و چرخه مدیریت پسماند خارج می شود و شیرابه های تولیدی این کارخانه در کنار تالاب بین المللی میانکاله آسیب زا خواهد بود.

شاعری با عنوان اینکه دولت را مکلف کردیم سالانه پنج درصد از شبکه فاضلاب را توسعه دهد افزود: تا پایان برنامه ششم باید ۲۵ درصد به سطح شبکه های فاضلاب افزوده شود.

نماینده مردم شرق مازندران با اشاره به طرح انتقال آب دریای خزر خواستار حذف این طرح شد و گفت: پسماند محیط زیست مازندران را به چالش کشیده است و با انتقال آب دریای خزر، پسماند نمک را به مشکلات استان اضافه نکنیم.

وی گفت: قطعا مردم مازندران اجازه انتقال آب دریای خزر را نخواهند داد و اکنون تالاب میانکاله، گمیشان، خلیج گرگان و غیره به دلیل پسروی دریای خزر درحال خشک شدن است و انتقال آب به یک تنش و ناامنی اجتماعی مبدل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار