با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت پروژه بزرگ عمرانی ، خدماتی و سرمایه گذاری چهارشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) افتتاح یا کلنگ زنی شدند.
کد خبر: ۷۰۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 17 January 2019

 این طرح ها با هدف توسعه زیرساخت های بندری با هفت هزار و 44 میلیارد ریال سرمایه گذاری عملیات اجرایی آنها آغاز و یا به بهره برداری رسیدند.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان بندر ماهشهر از روند پیشرفت و نیز ساخت و ساز پروژه های بزرگ عمرانی ، توسعه و فعالیت های تجاری آن بازدید کرد.

عملیات اجرایی احداث مجتمع خدمات رفاهی و اداری با سرمایه گذاری شرکت آسوده بار انداز به ارزش 529 میلیارد ریال ،بهسازی جاده دسترسی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال ، عملیات اجرایی کارخانه بایو اتانول با هدف ایجاد ارزش افزوده از غلات و تولید سوخت پاک ، آغاز ساخت کارخانه فرآوریو بسته بندی سویا ، افتتاح انبارهای چند منظوره نگهداری کالا به ارزش 227 میلیارد ریال با هدف افزایش ظرفیت انبار و نگهداری کالاهای اساسی ،مخازن نفتی با سرمایه گذاری شرکت نگین بنادر ایرانیان با هدف افزایش ظرفیت نگهداری فرآورده های نفتی به ارزش 93 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آنها آغاز و یا افتتاح شدند.

همچنین چهار پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 634 میلیارد ریال و عملیات اجرایی سه پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک پروژه سرمایه ای با اعتبارات دولتی جمعا به ارزش 6هزارو 410 میلیارد ریال از دیگر طرح های سرمایه گذاری در مجتمع بندری امام خمینی می باشند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد، این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت و 11 پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار