کد خبر: ۷۰۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 16 January 2019

 

مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی، در سفر به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده و در شرایط نامناسبی به سرمی‌برد.

به گزارش الف، روابط عمومی شبکه پرس تی اعلام کرد: ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از مسلمان شدن، نام مرضیه هاشمی را برگزید، توسط ماموران در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط FBI به مرکز بازجویی منتقل شد.

خانواده وی در خبری که در فضای مجازی منتشر کردند از وضعیت بد وی در زندان خبر دادند.

**********

در این خبر آمده‌است: خانم مرضیه هاشمی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

شرایط توقیف ایشان به شرح زیر است:

۱٫هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان و بستگانشان داده نشده است.

۲٫دست ها و پاهای ایشان را زنجیر بسته و در محل عمومی زندان نگه داشته اند.

۳٫در اولین مکان زندان روسری از سر ایشان باز کرده و عکس بدون حجاب از ایشان گرفته اند.

۴٫در مکان کنونی تنها لباسی که به ایشان داده شده، تی شرت آستین کوتاه بوده که وی با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده و دستهایشان پوشش ندارد.

۵٫تنها غذایی که در اختیار ایشان گذاشتند گوشت خوک بوده که ایشان از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت کرده، که به ایشان داده نشده و از دو روز پیش ایشان تنها یک بسته بیسکویت خورده اند.
۶٫به مدّت دو روز هیچ خبری از ایشان به خانواده شان داده نشد و بالاخره پس از گذشت دو روز توانسته با دختر خود صحبت کرده و این اطّلاعات را شخصا به ایشان بدهد.
مهمتر از همه اینکه هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان داده نشده ولی مانند جنایتکاران در غل و زنجیر و محروم از پوشش کامل اسلامی بسر میبرند.
هم اکنون گروهی از خانواده و دوستان در حال تلاش برای حل این مساله و کمک به ایشان در این شرایط هستند.

خانواده وی از رسانه ها خواسته اند از پخش هر خبری غیر از این خبر و آنچه از رسانه های رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش میشود بپرهیزید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار