کد خبر: ۷۰۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 16 January 2019

 

تابناک / نماینده ولی‌فقیه در گیلان به اشاره به برگزاری همایش طنز فومن گفت:‌ متولیان فرهنگی گیلان باید از برگزاری برنامه‌هایی که به مقدسات توهین می‌کند جلوگیری به‌عمل آورند.

 

 
متولیان فرهنگی گیلان از برگزاری برنامه‌های موهن جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اظهار داشت:‌ از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتظار داریم از برگزاری برنامه‌هایی که مقدسات را زیر سئوال می‌برد جلوگیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان موضوع زیر سئوال بردن مقدسات در پوشش برنامه‌های طنزگونه را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ ایجاد فضای مفرح و بیان طنز منافاتی با دین و روایات اسلامی ندارد اما اینکه عده‌ای بخواهند با این شیوه به مقدسات توهین کند بدون شک پذیرفتنی نیست.

آیت‌الله فلاحتی با انتقاد از اتفاقاتی که در همایش طنز فومن اتفاق افتاد ابراز داشت: ایجاد نشاط اجتماعی و فضای شادی در جامعه مطلوب است اما نباید مانند برنامه طنز فومن که با عبور از خطوط قرمز در آن به مقدسات توهین شد هر موضوع و سوژه‌ای وارد مسائل اجتماعی مردم شود.

وی جلوگیری از ورود و نقش‌آفرینی لیبرال‌ها در بزرگداشت میرزاکوچک جنگلی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: از مسئولان و متولیان برگزاری کنگره میرزاکوچک انتظار داریم ضمن توجه بیشتر به جنبه روحانی بودن و عقاید ضد استعماری این شهیدراز ورود این‌گونه گروه‌ها جلوگیری به عمل آورند.

امام جمعه رشت به وضعیت اسفناک حجاب و پوشش‌های نامتعارف در بین جوانان اشاره کرد و افزود: دیدن این وضعیت در کشور بسیار ناراحت‌کننده است زیرا هیچ کدام از مظاهر و پوشش‌های نامتعارف سنخیتی با فرهنگ داخلی و اسلامی ما ندارد و تماماً برگرفته از فرهنگ غربی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید فضا برای ورود و حضور هر چه بیشتر قشرهای جوان در سطح مساجد فراهم شود خاطرنشان کرد:‌ خالی بودن مساجد از حضور جوانان تهدیدی جدی است و علت و عوامل مؤثر در ایجاد این وضعیت باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی برگزاری تمام برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری در تمام عرصه‌ها را در مساجد گیلان ضروری اعلام کرد و گفت: دشمن با تبلیغ نوع پوشش غربی درصدد ترویج پوچ‌گرایی در بین جوانان است بنابراین باید با تقویت حضور جوانان در سطح مدارس از اجرای توطئه‌های دشمن جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار