فرمانده سپاه خوزستان:
فرمانده سپاه خوزستان گفت: ما باید تلاش کنیم که زمینه و بستر مدیران توانمند را برای پست‌های مناسب با تفکر بسیجی فراهم کنیم که کارگشا باشند و مسیرها را باز کنند.
کد خبر: ۷۰۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 16 January 2019

مجمع استانی بسیج مهندسین، ظهر امروز با حضور سردار شاهوارپور و جمعی از مهندسین بسیجی استان در سالن جلسات مجتمع فجر برگزار شد.

حرکتی که ما انجام دادیم، قطب مخالف منافع جبهه دشمنان است

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در بسیج به عنوان ستون نگه‌دارنده انقلاب اسلامی آن رسالتی است که در پاسداشت، نگهداری و حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی داریم؛ انقلاب اسلامی در واقع اتفاق مهمی بود که در یک مقطع از تاریخ باید رخ می‌داد؛ زمینه و بستر انقلاب فراهم بود که این اتفاق افتاد و همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند و عده‌ای در پیشبرد پیروزی انقلاب اسلامی شریک شدند و در تداوم این حرکت نیز عده‌ای به میدان آمدند.

 وی افزود: هزینه‌های سنگینی در این مسیر دادیم؛ اما شهیدان و جانبازان ما در واقع هزینه نیستند بلکه سرمایه‌های ما برای پیشبرد اهدافی بودند که در بدو انقلاب اسلامی انجام گرفت و این بستر فراهم شد تا دولت ما بتواند امروز در همه عرصه‌ها عرض‌اندام کند.

شاهوارپور عنوان کرد: حرکتی که ما انجام دادیم و امروز نیز انجام می‌دهیم، قطب مخالف منافع جبهه دشمنان است؛ امروزه سازوکار مدیریت جهانی بر اساس قدرت است یعنی هر آن‌کسی که زور بیشتری دارد و بتواند بر دیگران اعمال نفوذ کند، قطعا جمهوری اسلامی، نظام و مردم ما را مانعی عمده در رسیدن به اهدافشان می‌دانند و همین امر باعث شده بخشی از مشکلات نه تمام آن‌ها و ناکارآمدی در دستگاه‌ها به خودمان برگردد؛ به‌هرحال در مقابل موانعی که دشمنان ایجاد کرده‌اند در چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید تلاش کنیم که علی‌رغم میل باطنی دشمنان انقلاب، بتوانیم چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را نیز پشت سر بگذاریم و این مسیر را همچنان ادامه دهیم.

وی افزود: به شرط آنکه آن تفکر بسیجی با رویکرد درون‌گرایی که موتور پیش‌برنده این حرکت باشد پایدار بماند؛ لازمه کار این است که بسیجیان عزیز، در هر قشری که فعالیت می‌کنند داعیه‌دار تفکر انقلاب اسلامی شوند تا بتوانیم این رویکرد را با وجود تمام مشکلات و مسائلی که در درون و بیرون داریم و همچنین بسیج را هم‌تراز با انقلاب اسلامی قرار دهیم.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به بسیج مهندسین، بیان کرد: کارکردی که بسیج مهندسین‌عمران در طول یک‌سال گذشته داشتند را باید رصد و ارزیابی کنیم؛ امروزه بحث جدی در بسیج داریم به نام "اعتلای بسیج"، که باید ببینیم کارکردهای ما در کف جامعه چگونه است؛ با حداقل‌ها باید کاری کرد که دیگران باور کنند اتفاقاتی افتاده است.

وی افزود: درحال‌حاضر ما در تحریم هستیم، دشمن به ما فشار می‌آورد، هیچ اداره‌ای نیز استخدامی ندارد، هرکس بتواند یک نفر از تعداد بیکاران بکاهد مردم امیدوار می‌شوند؛ عده‌ای تنها دنبال این هستند که کاری راه نیفتد و پا نگیرد که البته گرفتار بروکراسی و کاغذبازی‌هایی هستند که در طول زمان ساخته تفکرات برخی از آدم‌ها است؛ ما باید تلاش کنیم که زمینه و بستر مدیران توانمند را برای پست‌های مناسب با تفکر بسیجی فراهم کنیم که کارگشا باشند و مسیرها را باز کنند.

شاهوارپور عنوان کرد: یکی از دردهایی که در جامعه امروز ما وجود دارد این است که عده‌ای تنها دنبال این هستند که اشخاص ناکارآمد در سیستم‌ها قرار بگیرند و با اختلاس یا کار نکردن ضربه وارد کند و بعد با انبوهی از مشکلات مواجه شویم؛ لذا فکرِ بکر و توان مهندسی شما می‌تواند گره‌گشا باشد و حتما از این موانع عبور خواهیم کرد.

انجمنی مهندسی با رویکرد فقرزدایی از مناطق محروم

علیرضا خجسته‌پور، مسوول روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین عمران سپاه حضرت ولیعصر خوزستان در رابطه با انجمن موسسین خیر، اظهار کرد: این انجمن با نگاه خیرخواهانه تخصصی در زمینه‌های مختلف عمران، کشاورزی، انفورماتیک و ... مهندسین شروع به کار کرده است و جدا از مباحث مالی، مباحث آموزشی به صورت جهادگرانه در تمام زمینه‌ها با کمک خود اعضا ارائه می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های این انجمن شامل خانه‌سازی، طراحی مساجد و حسینیه‌ها، تهیه البسه و لوازم‌خانگی، دوره‌های آموزشی رایگان که اشتغال‌زایی را نیز در بر داشته است می‌باشد به طوری که پس از دوره‌های یک‌ماهه، افراد بتوانند کسب‌وکارهای کوچک را راه‌اندازی کنند و حتی در بحث مجوز نیز بسیج مهندسین اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهد.

خجسته‌پور در رابطه با تامین هزینه‌های انجمن، عنوان کرد: ما لیست ثبتنامی به نام هیئت‌امنا انجمن داریم که هرکس به اندازه وسع خود کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی افزود: بازاریان محترم و خیّر، اساتید دانشگاه، دانشجویان و تمام اقشار جامعه می‌توانند در این انجمن متناسب با استعداد و توانایی خود خدمت کنند؛یکی از اقداماتی که در حال انجام آن هستیم این است که توسط افراد متخصص وسایلی را که بعضا مورد نیاز ما نیست بازسازی می‌کنیم و در اختیار مناطق محروم قرار می‌دهیم؛ در واقع ما خود را رابطی بین مردم محروم و مسوولین در جهت فقرزدایی می‌دانیم.

 در پایان تعدادی از مهندسین بسیجی مورد تقدیر قرار گرفتند و حسن‌الختام این جلسه عکس یادگاری سردار شاهوارپور با مهندسین بسیجی بود .

 

 منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار