شهردار اصفهان مطرح کرد:
شهردار اصفهان گفت: عهد می‌بندیم در تمام اقدامات شهری به طور جدی حقوق کودکان را رعایت کنیم، چون این یک سرمایه گذاری و نگاه توسعه‌ای به آینده است.
کد خبر: ۷۰۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 16 January 2019

به گزارش تابناک، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اظهار داشت: باید استانداردهای لازم برای کودکان را رعایت کنیم تا شهری آباد و بهتر از گذشته داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هیچ کودکی در این شهر نباید برای رسیدن به مراکز آموزشی و امکانات رفاهی مسیر طولانی طی کند، باید با برنامه ‌ریزی دقیق امکانات اولیه در تمام نقاط شهری توزیع شود.
شهردار اصفهان گفت: تأمین نیازهای اولیه برای آینده کودکان حق مسلم آنهاست و نه تنها نگاه فیزیکی به طرح‌ها بلکه باید نگاه روانی و دقیق برای تربیت آن‌ها وجود داشته باشد.
وی افزود: معلم، استاد دانشگاه و راننده تاکسی در شهر دوستدار کودک باید به حقوق کودکان احترام بگذارند.
شهردار اصفهان گفت: همه باید خود را برای رعایت این حق مکلف بدانند تا اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در دنیا به صورت الگوی موفق معرفی شود.
وی با اشاره به این که ما به دیپلماسی شهری و تعامل شهرها با هم اعتقاد داریم، افزود: این اندیشه باید در تمام بخش ها ایجاد شود، زیرا تعامل با دنیا ، نیاز امروز جامعه و گره‌گشای بسیاری از مشکلات است.
نوروزی با بیان اینکه توسعه پایدار با حفظ حقوق امروز به آینده نگاه می‌کند، تصریح کرد: برای رعایت حقوق کودکان، باید آلودگی و ترافیک را کاهش دهیم.
شهردار اصفهان با بیان این که کودکان بیش از دیگران قربانی آلودگی هوا، آلودگی صوتی و تمام نابسامانی‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: باید نگرش‌ و افکار خود را در مورد کودکان و نوجوانان تغییر دهیم تا دیگر برنامه‌های اجتماعی ما باعث محدودیت و محرومیت کودکان نشود.
وی با بیان این که حق و حقوق کودک و احترام به آن‌ها، حق مسلم آنهاست خاطرنشان کرد: اصفهان برنامه های ارزشمندی در راستای توجه به حقوق کودکان انجام داده و شهرداری هم در این زمینه نقش بسزایی دارد.
نوروزی گفت: اصفهان شهری میراثی، فرهنگی و دوستدار صلح و دوستی شناخته شده و در طول تاریخ، صلح و دوستی این شهر به جهان ثابت شده و از مهمان نوازی اصفهان در جریان جنگ دوم جهانی، به عنوان یک موضوع مهم در لهستان یاد می شود.
وی با بیان اینکه اصفهان از اوصاف متعددی برخوردار بوده و در تمام جهان زبان زد خاص و عام است، افزود: خوشحالم شهردار شهری هستم که برای ایران و جهان افتخار آفرین بوده است.
شهردار اصفهان گفت: برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک می‌تواند سنگ بنای خوبی برای حمایت از کودکانی که کمتر صدای آن ها شنیده شده و نمی‌توانند از خود دفاع کنند، باشد.
شهردار اصفهان تاکید کرد: باید تغییر نگرشی در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، بهسازی و زیباسازی داشته باشیم و این مهم در کشور ما تنها با همت والای شهرداری‌ها میسر نمی‌شود، بلکه نیاز به اراده ملی دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان از سال گذشته تاکنون جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به صورت دائمی مورد توجه قرار داده است، افزود: امسال یکی از بهترین برنامه‌ها با اجراهای متعدد در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم اجرا شد و کودکان در آن نقش بسزایی داشتند.
شهردار اصفهان ادامه داد: مراکز تخصصی متعددی در اصفهان از جمله خانه جوان و کودک وجود دارد و دو پایانه این شهر، دارای خانه مادر و کودک شده است که درصدد هستیم تمام مراکز عمومی شهر از این امکان برخوردار شود، البته اینها گام های اولیه است و باید اقدامات موثرتری انجام شود.
وی با بیان این که مسوولان باید به داد زاینده رود برسند افزود: با جریان دائمی آب در زاینده رود، اصفهان همچون گذشته قلب ایران خواهد ماند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار