فعالان سیاسی اقتصادی و کارآفرین استان گلستان عصر امروز با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ملاقات کرده و مطالبات خود را بیان کردند و خواستار عمل کردن دولت به همه تعهدات خود در سفرهای استانی شدند.
کد خبر: ۷۰۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 14 January 2019

به گزارش تابناک گلستان به نقل از تسنیم ،برخی از فعالان سیاسی اقتصادی و کارآفرین استان گلستان در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی گلستان با حضور رئیس جمهور سخنانی بیان کردند.

عادلی کار آفرین و فعال حوزه صنایع دستی در این مراسم اظهارداشت: پست مدیریتی در حوزه بانوان از 39 نفر در سال گذشته به 69 نفر در امسال افزایش یافته است و این قابل تقدیر است.

وی افزود: بانوان در مقدرات اصلی کشور نقش بسزایی دارند و نقش آفرینی آنها در این مقدرات سبب تحکیم و حفظ پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

کارآفرین و فعال حوزه صنایع دستی استان گلستان بیان داشت: زنان هر منطقه احیا کننده شاخص فرهنگی و صنایع دستی آن منطقه هستند و این امر ایجاب می‌کند تا برای زنان مانند مردان فرصت برابری مشارکت در جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: هیچ قومی بر قوم دیگری برتری ندارد و باید به موضوع فرهنگ و هنر بیشتر توجه شود. در این سفر انتظار داریم رئیس جمهور، استان گلستان را به عنوان پایتخت اقوام ایران زمین اعلام کند.

خاکی فعال سیاسی هم در این جلسه اظهارداشت: در سفر قبلی برخی از وعده‌ها بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مانده است و باید اجرایی شود تا عقب ماندگی‌های 4 ساله این وعده‌ها جبران شود.

وی افزود: لایروبی کانال خزینی و نجات خلیج گرگان از مسائل مهم استان گلستان است. اگر خلیج گرگان نجات پیدا نکند جنگل‌های هیرکانی می‌میرنند.

فعال سیاسی بیان داشت: ایمن‌سازی راه‌های استان گلستان از مطالبات اصلی این استان است و انتظار می‌رود که 50 نقطه حادثه خیز استان رفع اشکال شود.

بهزادیان دیگر فعال سیاسی در این مراسم اظهارداشت: پروژه پتروشیمی یکی از پروژه های مهم بلاتکلیف در استان است که سهامداران زیادی در مشکلات این پروژه درگیر هستند. اگر این پروژه تعیین تکلیف نشود اعتماد مردم نسبت به دولت کاهش می‌یابد.

وی افزود: از مرحوم رفسنجانی آموختیم که وظیفه مدیران و دولت کار است و باید در این کار خدمت صادقانه به مردم شود.

وی افزود: جبهه اصلاحات و اعتدال در 2 دوره حامی شما بودند و انتظار می‌رود دولت به منازعات غیرضرور ورود نکند،  زیرا این خاطر آنها را آزرده می‌کند.

علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گلستان هم در این جلسه اظهارداشت: در سال 96 و 97 مبلغ یک‌هزار و 600 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی استان گلستان پرداخت شد.

وی افزود: اگر سالانه 500 هکتار از اراضی را به گلخانه مدرن تبدیل کنیم، یک میلیون تن تولید سالانه خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گلستان بیان داشت: استان گلستان سالانه به 500 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد که با طرح ارائه شده به صورت 5 ساله  60 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی کم بازده به اراضی مفید تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفع اختلاف بین ایران و ترکمنستان پیشنهاد می شود کارگروهی متشکل از وزیر راه و شهرسازی،  وزیر امور خارجه، وزیر نفت،  استاندار و اتاق بازرگانی تشکیل تا این مشکلات و اختلافات را مرتفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار