استاندار یزد:
استاندار یزد در آیین تجلیل از عوامل اجرایی دومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی، تاکید کرد: توجه به فرصت های هنری و فرهنگی که می تواند زمینه ساز رشد فرهنگی و اجتماعی استان شود باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.
کد خبر: ۷۰۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 15 January 2019

به گزارش تابناک یزد؛ در نشستی با حضور محمدعلی طالبی استاندار وعباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار یزد و همچنین عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مجیدجوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد و معاونین وی از عوامل اجرایی دومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی تجلیل و قدردانی شد.

محمدعلی طالبی استاندار یزد در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری شایسته دومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی، بیان داشت: هم اکنون استان یزد شاهد مدیریت مدیرانی است که از بدنه فرهنگ و هنر رشد یافته اند و امروز عهده دار رونق و ترویج فرهنگ و هنر در دیار خود شده اند. این فرصت ایجاد شده را باید قدر دانست و از دغدغه مندی مدیران فرهنگی و هنری و تمامی افرادی که دل در گرو ارتقای فرهنگ و هنر و موضوعات اجتماعی استان بسته اند، قدردانی کرد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از برگزاری سومین دوره جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی، تصریح کرد: هنر تئاتر از جمله هنرهایی است که هیچ نهاد، تشکل، حزب یا گروهی خاصی نسبت به اجرای آن در سطح جامعه زاویه ای نداشته و همگان بر فرصت های کم نظیر آن در آموزش موضوعات فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی تاکید دارند. توجه به این هنر و سایر فرصت های هنری و فرهنگی که می تواند زمینه ساز رشد فرهنگی و اجتماعی استان شود باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

طالبی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با تلطیف کردن معضلات و بیان هنرمندانه می تواند در راستای آسیب زدایی کار کند، عنوان داشت: جشنواره چتر زندگی با هدف بررسی و پرداختن به معضلات خانواده و مسائل ملموس زندگی روزمره مردم جامعه سعی کرد تا با تلطیف مشکلات با بیان هنرمندانه به بهبود سطح زندگی اجتماعی مردم کمک کند. بدون شک تعدد اجراها در یزد می‌ تواند به نشاط اجتماعی کمک کند و استقبال مناسب مردم نشان دهنده ظرفیت خوب تماشاگر در بین عموم مردم است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: استقبال مردم باعث امیدواری مسئولین و مدیران فرهنگی استان در جهت تدوام جشنواره و به امید خدا و جذب حمایت های لازم در سال‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره در سطح جشنواره بین المللی باشیم؛ جشنواره ی چتر زندگی فرصتی مناسب برای نشان دادن فرهنگ دینی و ملی مردم یزد در کشور است.

عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با تقدیر از عوامل و دست اندرکاران برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی، اظهار داشت: همگرایی دستگاه های استان به ویژه نهادهای فرهنگی و هنری در برگزاری این جشنواره بسیار ارزشمند و ستودنی بود؛ همکاری و مشارکتی که تداوم آن بی شک روزهای بهتری را در پیش روی شهر و استان قرار خواهد داد.

وی در ادامه افزود: سطح بالای برگزاری این جشنواره در دومین دوره خود با کیفیت بی نظیری که ارائه شد سطح توقع و انتظارات شهروندان را در اجرای کمی و کیفی مطلوب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری افزایش داده است. این مهم و حمایت و همکاری صورت گرفته باید تداوم یابد تا ان شاالله ضمن برگزاری سومین دوره، شاهد اجراهای بین المللی این جشنواره ارزشی باشیم.

شایان ذکر است دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از یکم تا چهارم آذرماه با اکران 15 گروه نمایش در اماکن عمومی شهر، میزبان خیل عظیم شهروندان یزدی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار