کارگزار طرح تکاپو در استان کرمانشاه گفت: خانه خلاقیت صنایع دستی کرمانشاه دهه فجر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 13 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر علیرضا بیژندی در نشست شورای اشتغال استان با بیان اینکه صنایع دستی یکی از رسته‌های مهم و اولویت‌دار طرح تکاپو در استان کرمانشاه است، افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های رسته صنایع دستی، پیگیری برای راه انداری خانه خلاقیت صنایع دستی کرمانشاه آغاز شد.

وی ادامه داد: خانه خلاقیت صنایع دستی کرمانشاه دهه فجر امسال با همکاری سازمان یونیدو راه‌اندازی خواهد شد و این سازمان برای تجهیز این خانه خلاقیت نزدیک به پنج میلیارد ریال هزینه کرده است.

کارگزار طرح تکاپو در استان کرمانشاه محل راه‌اندازی خانه خلاقیت صنایع دستی استان را نیز در حمام تاریخی حاج شهباز خان اعلام کرد.

بیژندی از پیگیری برای راه‌اندازی مرکز گردشگری غذای کرمانشاه هم خبر داد و عنوان کرد: کرمانشاه بعد از رشت دومین شهر از نظر تنوع غذا با بیش از 100 نوع غذای بومی و محلی با سابقه فرهنگی بالا است.

وی با بیان اینکه برای ارائه این غذاهای بومی و محلی نیازمند یک "شو روم" هستیم، اضافه کرد: محلی که برای این منظور بازدید کردیم خانه "فیض مهدوی" است.

کارگزار طرح تکاپو در استان کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی مزرعه شرکت روژین تاک با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی هم خبر داد و یادآور شد: این مزرعه دومین تجربه مزرعه کشور بعد از شرکت نوین زعفران مشهد است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قالب طرح تکاپو پنج رسته اولویت‌دار برای کرمانشاه شناسایی شده، اظهار کرد: این رسته‌ها شامل رسته خدمات گردشگری، صنایع دستی، تجارت مرزی، دامپروری با رویکرد دام سبک و رسته صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

بیژندی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون آموز‌ه های دانشگاهی و مهارتی انطباق چندانی با رسته‌های اولویت‌دار استان ندارد، افزود: انطباق آموزش‌های عالی با این رسته‌ها 10 درصد و آموزش‌های مهارتی 20 درصد است. برای مثال در منطقه اورامانات که اولویت اول تجارت مرزی است آموزش‌های مهارتی بیشتر در محور کشاورزی است که مطابقت چندانی با مزیت این منطقه ندارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار