در جریان سفر وزیر نیرو به اصفهان مطرح شد:
وزیر نیرو گفت: پس از پیروزی از انقلاب اسلامی در زمینه تجهیزات نیروگاهی به خود کفایی رسیدیم و حتی برخی خارجی ها به دنبال فناوری توربین های گازی هستند که با تلاش صنعتگران و دانشمندان ما محقق شده است.
کد خبر: ۷۰۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 13 January 2019

به گزارش تابناک، رضا اردکانیان با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های کشور با 36 میلیون نفر جمعیت پیش از پیروزی انقلاب هفت هزار مگاوات بود گفت: اکنون به 80 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده رسیده است.
او با بیان اینکه پیش از انقلاب نیروگاه های برق سراسر کشور از طراحی تا ساخت و بهره برداری به دست خارجی ها انجام می شد اظهار کرد: به صورتی که در صورت آسیب دیدن یکی از آنها نمی توانستیم از قطعات آن در سایر نیروگاه ها استفاده کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد:نیروگاه های برق کشور پیش از انقلاب ویترینی از قطعات و تجهیزات استفاده شده کشورهای روسی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی بود اما امروز خودکفایی در ساخت و تجهیزات نیروگاهی به ویژه فناوری توربین های گازی از دستاوردهای مهم و منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران است.
وی اضافه کرد: ظرفیت طول شبکه برق امروز در مقایسه با پیش از انقلاب بیش از 11.3 برابر شده، ظرفیت پست برق 14 برابر و ترانسفورماتورهای توزیع بیش از 27 برابر شده است.
اردکانیان ادامه داد: تعداد روستاهای برخوردار از نعمت برق نیز در این مدت 13 برابر شده و با توجه به نقش برق در توسعه و آبادانی، سطح رفاه و آسایش مردم را گسترش یافته است.
وی با اشاره به تداوم پیگیری این مهم در دولت تدبیر و امید یادآور شد: 11 هزار مگاوات از سال 92 تا کنون به ظرفیت نصب شده برق اضافه شده و در مجموع برابر 150 هزار میلیارد تومان برای توسعه برق کشور سرمایه گذاری صورت گرفته که خود شاخص بسیار تعیین کننده در سطح کشورهای توسعه یافته می باشد.
وزیر در ادامه دسترسی به آب آشامیدنی شهری در دوران پیش از انقلاب را 4.7 اعلام کرد که این رقم را در سال جاری به 99.5 درصد رسیده است.
وی همچنین افزود: تعداد تصفیه خانه های آب آشامیدنی شهری از 27 واحد در سال 57 به 139 مورد رسیده و تصفیه خانه های فاضلاب شهری نیز از چهار واحد به 216 واحد افزایش یافته است. 
وزیر نیرو به همراه معاون اول رییس جمهوری در سفری یکروزه به کاشان سه طرح عمرانی شامل واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی، مدول دوم تصفیه خانه و نخستین خط تولید پایه چدن نشکن این شهرستان را افتتاح کرد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار