رییس کمیته بودجه و نظارت مالی در خصوص توجه به مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران به شهردار تذکر داد.
کد خبر: ۷۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 13 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛  «مجید فراهانی» در صد و سیزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به شرایط انباشت فاضلاب تهران گفت: بهره برداری و دفن مناسب لجن و کود انسانی ضروری است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران اجماع و تکمیل شبکه فاضلاب را یکی از اقدامات مناسب در مسیر توسعه پایدار هر شهری عنوان کرد و گفت: این اقدام هرچند با تاخیر در تهران آغاز شده است اما تکمیل آن و استفاده بهینه از شبکه فاضلاب باید در دستور کار مدیریت شهری و وزارت نیرو قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه هشت سال است که فاضلاب تهران در خرمن تپه در جنوب تهران و در زمینی به مساحت هزار هکتار لجن فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران را دپو کرده است، افزود: این در حالی است که برای مدیریت، بهره برداری و دفع این لجن و کود انسانی اقدام مناسبی انجام نداده است.

 

فراهانی با بیان اینکه شهرداری طبق قانون مدیریت پسماند مسئول مدیریت لجن های فاضلاب و استفاده های بعدی از آن است، خاطرنشان کرد: تداوم این اقدامات ناهماهنگ و جزیره ای به حل مسئله مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران کمکی نمی کند.

 

فراهانی با بیان اینکه ناهماهنگی موجود ما را با انباشت بی رویه لجن فاضلاب و کود انسانی دپو شده مواجه خواهد کرد، افزود: در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراها در خصوص لزوم توجه به مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع و مؤثر شهردار تهران بیش از پیش به مسایل زیست محیطی شهر تهران توجه شود.

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار