رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و پذیرش 204 کارتن خواب معتاد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 10 January 2019
به گزارش تابناک، منطقه اصفهان در خمینی شهر، داوود ترابی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان خمینی شهر پیش از ظهر امروز در مورد ظرفیت ارژانس اجتماعی گفت: ارژانس اجتماعی شهرستان خمینی شهر سطح دو می باشد، یعنی این ارژانس تنها در ساعت اداری فعال می باشد. همچنین از نظر سخت افزاری تنها امکان جمع آوری کودکان زیر 14 سال و زنان در معرض آسیب را دارد و در بخش بیماران اعصاب و روان و معتادین نمی تواند خدمات رسانی کند .
وی در مورد حوزه های فعالیت اورژانس اجتماعی اعلام کرد: ارژانس اجتماعی مسائلی چون کودک آزاری، همسرآزاری ،خشونت در خانوداه ، اقدام به خودکشی را پوشش می دهد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر در خصوص اقدامات انجام گرفته در مورد کارتن خواب های معتاد گفت: طی یک ماه گذشته 204 معتاد متجاهر با حکم قضایی جمع آوری شده اند که از این تعداد سه نفر در منطقه قلعه شور پذیرش شده و 4 نفر در بیمارستان بستری شدند. همچنین 11 نفر از آنها به مراکز MMT  و 7 نفر به کارگاه اشتغال بهبود یافته ها ارجاع داده شده اند. 52 نفر نیز خانواده هایشان شناسایی شده اند و به آنها تحویل داده شده اند، 20 نفر نیز هنوز در مرکز ترک اعتیاد هستند. 107 نفر باقی مانده نیز طی یک دوره ترک اعتیاد 20 روزه و 45 روزه ترخیص شده اند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر با اشاره به وجود 9 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان گفت: سازمان بهزیستی در قالب تبصره 2 ماده 16 می تواند به ازای هر فنر 200 هزار تومان  به کمپ ها  کمک کند اما متاسفانه هنوز کمپ های سطح شهرستان خمینی شهر تاکنون نتوانسته اند مجوزهای لازم را بگیرند و تنها 4 کمپ موفق شده اند که کمیسیون ماده 6 را طی کنند و در حال گرفتن مجوز هستند. 
وی همچنین با اشاره به این موضوع که سه چهارم جمعیت شهرستان در اختیار آموزش و پرورش است و اهمیت این ارگان در حوزه پیشگیری افزود:  تلاش براین است که با کمک آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از اعتیاد خدمات آموزشی ویژه ای را برای تمامی سنین از دبستان و دانشگاه ارائه دهیم. 
ترابی افزود: مصوب گردیده دوره های آموزشی برای دوره های نهم، دهم و یازدهم از جمله آگاه سازی، طرح غربال گری و ...برگزار می گردد که با برگزاری این دوره ها می توان در بحث اعتیاد و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.
وی همچنین اعلام کرد: اداره بهزیستی شهرستان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خمینی شهر 60 ساعت دوره آموزشی نشاط اجتماعی را در قالب کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار کرده است. 
پلمپ ضایعات فروشی های بدون مجوز
همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری خمینی شهر نیز در مورد ساختمان های نیمه کاره و اسکان معتادین دراین ساختمان ها گفت: طی مکاتباتی که با دادستان داشتیم و بازدید وی از این مکان ها و دستور تخریب صادر شد. البته این تخریب های می تواند تنها بخشی از مشکل را حل کند و بقیه زوایا نیز باید بررسی گردد. 
عزت الله صفار در مورد گسترش ضایعات فروشی ها در شهرستان گفت: متاسفانه برخی از این اماکن پاتوق مواد مخدر و سرقت شده است. متاسفانه اتحادیه ها بدون هماهنگی با شهرداری به آنها مجوز داده اند.شهرداری نیز مستندات قانونی را در مورد آنها  به دادستانی شهرستان ارائه نموده و دستور داده شده که اتحادیه ها به هیچ وجه در این مورد مجوز صادر نکنند. همچنین مکان هایی که مجوز ندارند در اولین فرصت پلمپ خواهد شد.
وجود 30 عطاری غیر مجاز در شهرستان
در پایان جلسه فرماندار شهرستان ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده در مورد عطاری های سطح شهرستان گفت: 70 عطاری مجاز و 30 عطاری غیر مجاز درسطح شهرستان وجود دارد . 
محمود مسلم زاده افزود: با توجه به مشکلاتی که در برخی عطاری ها نسبت به فروش غیر قانونی متانول به وجود آمده است باید یک دستور العمل واحد برای آنها در نظر گرفته شود. این مراکز با سلامت جامعه مرتبط هستند و باید در دادن مجوز به آنها حساسیت بیشتری اعمال گردد. 
وی در مورد جمع آوری کارتن خوابها اظهار کرد: کارتن خواب های خمینی شهر بومی نیستند و سرریزهای اصفهان و شهرهای اطراف به خمینی شهر می آیند. اگر در زمینه اقدام نکنیم چهره شهر نازیبا می شود. دستگاه ها همه باید در این زمینه همکاری کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار