مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین طی بیانیه ای ابراز کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در مهرگان از سال آینده طرح مقابله با آسیب ها با استقرار روحانیون در این ناحیه اجرا می شود.
کد خبر: ۷۰۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 09 January 2019

استقرار روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی در مهرگان 

 

به گزارش تابناک قزوین، جلسه بررسی آسیبهای اجتماعی ناحیه شهری مهرگان و محمدیه عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل صدا و سیما، رئیس دادگستری، شهردار و شورای شهر محمدیه و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در شهرداری محمدیه برگزار شد.

حجت الاسلام نعمت اللهی دراین جلسه گفت: موضوعات مطرح شده باید به صورت مجزا مطرح شود تا به نتیجه رسید، مباحث تئوری و عملی کم نیست همه ما آسیبها را می دانیم و امروز با یک پدیده روبرو هستیم که همه باید پای کار باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امروز در محاصره تهاجم فرهنگی هستیم اما نباید بذر ناامیدی را در جامعه نشر دهیم تا مردم از نظام فاصله بگیرند زیرا دامن زدن آسیبها مشکلات را بیشتر می کند.

 

نعمت اللهی یادآورشد: باید آسیب ها مدیریت شود اما نباید برخی مسائل را در رسانه ها بزرگ و یا زیاد مطرح کرد تا موجب نگرانی شود.

وی بیان کرد: برخی در جامعه دنبال منافع خود و برخی انزوا طلب هستند و عده ای نیز بی تفاوتند و برخی دایما نا امیدی را تزریق می کنند.

نعمت اللهی اظهارداشت: مشکل ما فرهنگ دینی نیست زیرا در جامعه به حد کافی دعا و نماز و مسجد داریم اما چون تربیت دینی را با فرهنگ دینی مخلوط کرده ایم به نتیجه نرسیدیم.

وی اضافه کرد: تربیت دینی باید از مهد کودک آغاز شود و فقط تبلیغات اسلامی‌ و صدا و سیما و ارشاد مسئول نیست همه باید دنبال انجام وظیفه خود باشیم.

نعمت اللهی یادآورشد: اگر در کنار قرآن به حکمت هم بها می دادیم وضعیت بهتری داشتیم و بنظر می رسد مشکل ما در جدی نگرفتن عقلانیت، تربیت درست و نکته سنجی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی ماموریتهایی داریم و با همه تنگناها در مقابله با آسیب های اجتماعی تجربه خوبی داریم و در ۱۶ منطقه روحانیون را مستقر کرده ایم تا با اجرای برنامه های فرهنگی برای کاهش آسیب ها اقدام شود.

وی اضافه کرد: در خصوص آسیب های اجتماعی در مهرگان دغدغه داریم و برای ساخت مجتمع تبلیغی و فرهنگی آمادگی داریم تا بتوانیم با مشکلات مقابله کنیم.

 

نعمت اللهی اظهارداشت: در بخش نرم افزاری مساجد کمک می کنیم و ناحیه شهری مهرگان در اولویت است و هر چند تنگنای مالی داریم اما سال آینده برای استقرار روحانیون در مناطق آسیب پذیر اقدام خواهیم کرد.

وی خواستار اختصاص زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی و تبلیغی برای اجرای برنامه های مستمر فرهنگی با حضور روحانیون مستقر در ناحیه شهری مهرگان شد که از سوی مدیرکل راه و شهرسازی برای تامین زمین موافقت شد.

در ادامه مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: مساحت شهر مهرگان ۵۰۴ هکتار است که ۱۵۰ هکتار یرای کاربری و ۲۵۰ هکتار برای توسعه اینده پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: از سال ۸۶ این ناحیه ساخته شده که جمعیت ۱۲۰ هزار نفری برای سکونت در آن پیش بینی شده که قطعا مشکلات زیاد است اما باید از مدیران و شهرداران قبلی تشکر شود که خدمات زیادی در این ناحیه ارائه شود.

حق لطفی بیان کرد: در هشت سال که اززمان ساخت این شهر می گذرد مشکلات زیادی داشته ایم اما یک استانداردی داریم که مثلا هشت متر فضای سبز الان ۶.۵ متر در مهرگان تامین شده و در سرانه فرهنگی استاندارد ۴ دهم مترمربع است که در مهرگان ۲ دهم است.

وی بیان کرد:سرانه تجهیزات شهری ۲ دهم تا نیم است که الان در مهرگان به عدد دو رسیده ایم در حال حاضر در مهرگان ۷ نوع کاربری فرهنگی، فضای سبز، ورزشی، اداری، درمانی تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: وظیفه شهرسازی تامین زمین برای اجرای طرح های فرهنگی، ورزشی و دینی است که در این راستا هشت نقطه مذهبی و مسجد دیدیم که سه مسجد ساخته ایم.

 

وی اضافه کرد: زمین های مورد نیاز دستگاههای خدمات رسان برای استقرار در ناحیه شهری مهرگان تامین می شود و رویکرد ما ارتقای سکونت در مهرگان است که در این زمینه طرحی داریم که آسیبهای اجتماعی را از نگاه شهرسازی بررسی می کنیم.

حق لطفی اضافه کرد: باید برای ایجاد پارک محله، واحد تجاری، محلی، فضای سبز، فضاهای شهری زودتر اقدام کنیم تا آسیبها کمتر شود و برای ادامه همکاری آمادگی کامل داریم.

وی بیان کرد: تکمیل جاده دسترسی مهرگان به قزوین در اولویت است و ۵ هکتار زمین برای ساخت بیمارستان در مهرگان اختصاص داده ایم.

اکبر اسکندر نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم گفت: همه موظفیم برای اعتلای فرهنگ مشارکت کرده و به فرهنگ کمک کنیم و اداره ارشاد مانند هماهنگ کننده است و نیروی کافی ندارد.

وی بیان کرد: محمدیه از شهرهای خوب است و به عنوان پایلوت برنامه های هنری موسیقی تعیین شده است.

اسکندری نژاد تصریح کرد: در مهرگان ۴۵۰۰ متر زمین داریم که آماده ساخت مجتمع فرهنگی و هنری هستیم زیرا باور داریم شهر محمدیه در حوزه فرهنگی جایگاه خوبی دارد و برای پایلوت جشنواره تئاتر هم انتخاب خواهیم کرد.

 

جلیلوند مدیرکل فنی حرفه ای استان قزوین هم گفت: مرکز اموزش فنی حرفه ای شش کارگاه مهارتی مجهز داریم دارد که در آن ‌فعالیت خوبی داریم و برای مهارت آموزی امسال ۱۷۰ هزار نفر ساعت اموزش به صورت رایگان داده شده است.

وی بیان کرد: آموزش ها بر اساس نیازسنجی صورت می گیرد و پس از نیازسنجی  و آماده کردن مقدمات، برای تامین تجهیزات، آموزش اقدام می کنیم.

محمد صادق بابایی مدیر درمان تامین اجتماعی استان هم گفت: شهر محمدیه با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیازمند خدمات درمانی است و با همکاری شورای شهر و شهردار ۷۰۰ متر  فضای درمانگاه را اضافه کردیم و یک درمانگاه شبانه روزی داریم و ۴۵ مرکز طرف قرارداد هستند تا خدمات به مردم داده شود.

وی بیان کرد: برای پیشگیری باید ورزش را جدی بگیریم و فعالیتهای بدنی و ورزشی را ترویج کنیم.

 

سرهنگ طاهرخانی فرمانده سپاه البرز هم گفت: کارهای زیادی شده اما به میزان جمعیت نیست و باید ظرفیت خدمات شهری را بالا ببریم تا آسیبها کم شود.

وی بیان کرد: در مهرگان آسیب ها زیاد است و ما در این ناحیه شهری دو حوزه مقاومت داریم که از نظر تامین نیرو برای ایجاد پایگاه مقاومت آمادگی داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار