مردم اردستان این روزها با افزایش قیمت گوشت قرمز این ماده غذایی را از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند.
کد خبر: ۷۰۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 08 January 2019

به گزارش ایسنا، گوشت در حالی یکی از اقلام مورد نیاز در سبد غذایی مردم به شمار می‌رود که این کالای اساسی چند ماهی ست با سیر صعودی قیمت مواجه است. به گفته برخی از شهروندان اردستانی این روزها شماری از خانواده‌ها توان خرید حتی یک کیلوگرم گوشت قرمز را هم ندارند و این ماده غذایی را کلاً از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند.

این روزها در حالی بازار گوشت قرمز در اردستان ملتهب است که قیمت هرکیلو گوشت گوسفندی به 75 تا 80 هزار تومان رسیده و مردم با افزایش بی‌رویه قیمت این کالای اساسی توان خرید نداشته و از این
وضعیت گلایه دارند.

در این میان توزیع گوشت یارانه‌ای طرح تنظیم بازار و بازرسی‌ها توسط ادارات صمت، جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی انجام شده است که تا حدودی فضا را تلطیف کرده، ولی آنچه مشخص است سو استفاده برخی نیاز به نظارت بیشتر و البته راهکارهای اساسی دارد.

رئیس اداره صمت اردستان اظهار کرد: تا این تاریخ هیچ‌گونه گزارشی از سوی شهروندان مبنی بر خرید و یا عرضه گوشت گوسفندی توسط واحدهای قصابی به قیمت 80 هزار تومان به سامانه 124 ستاد خبری این اداره گزارش نشده است.

محمدرضا باقری افزود: در بازرسی انجام شده توسط اکیپ گشت مشترک با حضور ادارات متولی شهرستان چنین قیمتی در تابلوهای قیمت مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت خودسرانه و غیرمتعارف بدون هماهنگی و تصویب کارگروه تنظیم بازار شهرستان غیرقانونی است، تأکید کرد: در صورت مشاهده افزایش قیمت بدون مصوبه با متخلفان به شدت برخورد قانونی و واحد متخلف با هماهنگی مقام قضایی پلمب خواهد شد.

رئیس اداره صمت اردستان به طرح‌های تنظیم بازار در شهرستان اشاره کرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی و اداره صمت و برخی شرکت‌های تعاونی شهرستان طی یک ماه گذشته بیش از 12 تن گوشت منجمد، 15 تن مرغ منجمد و 24 تن برنج با قیمت تنظیم بازار برای توزیع وارد شهرستان کرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار