استاندار اصفهان خطاب به مسئولان استانی تاکید کرد:
استاندار اصفهان اظهارداشت: یکی از سیاست های دولت عدم دخالت گرایش سیاسی در انجام امور است و اگر مدیری نمی تواند اینگونه عمل نماید باید جای خود را به دیگران دهد.
کد خبر: ۷۰۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 07 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در گردهمایی فرمانداران و مدیران کل استانداری اصفهان که با حضور معاونین و مشاورین استاندار برگزار گردید، اظهارداشت: مدیران باید در زمان کوتاه خدمت خود بگونه ای عمل نمایندکه نام نیک از خود باقی گذارند و نیت خود را در جهت رضای خدا خالص کنند.
استاندار اصفهان بر ساده زیستی و پرهیز از هر گونه تجمل گرایی تاکید کرد و افزود: مردم را با عمل و نه با گفتار خود دعوت به نیکی کنیم.
عباس رضایی با بیان اینکه باید همدلی و همراهی بین پرسنل ایجاد شود، افزود: باید حس کرامت بین کارمندان و ارباب رجوع حاکم گردد.
وی با تاکید بر اینکه نظم و انضباط اداری اولین وظیفه ی هر مسئولی است، اظهارداشت: فرمانداران باید تمام وقت در محل خدمت خود حاضر باشند و اگر به هر دلیلی این امکان برایشان وجود ندارد باید از سمت خود استعفا دهد.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه ماموریت ها باید با هماهنگی صورت گیرد، افزود: ماموریت ها و مرخصی مدیران و فرمانداران باید با ذکر جانشین صورت پذیرد و در غیر این صورت برخورد لازم صورت می گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه فرمانداران باید حس پدر بودن خود را برای شهرستان ها به اثبات رسانند، افزود: هیچ یک از مسئولین شرعا و قانونا نمی توانند گرایش سیاسی خود را در کار و اجرا دخالت دهند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران به عنوان کارگزاران دولت تدبیرو امید باید سیاست های دولت را دنبال نمایند، افزود: یکی از سیاست های دولت عدم دخالت گرایش سیاسی در انجام امور است و اگر مدیری نمی تواند اینگونه عمل نماید باید جای خود را به دیگران دهد.
رضایی با بیان اینکه مدیران و فرمانداران به عنوان خادم همه اقشار جامعه باید با همه ی احزاب و گروه ها ارتباط داشته باشند، افزود: همدلی و همراهی با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه ضروری است ولی در تصمیم گیری ها باید مستقل عمل شود.
وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و مدیران باید به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم رسیدگی کنند، افزود: مردم تشنه ی محبت و خدمت مسئولین هستند.
عباس رضایی با اشاره به تحریم های امریکا و جنگ نابرابر اقتصادی، اظهارداشت: کسی که بتواند شغلی در جامعه ایجاد نمایند قهرمان است و کسی هم که بتواند و انجام ندهد خیانتکار است.
استانداراصفهان یکی از ملاک های ارزیابی فرمانداران را استفاده از تبصره ۱۹ عنوان کرد و افزود: تسهیل امور تولید و کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری نیز از دیگر ملاک های ارزیابی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اولویت امور باید اتمام پروژه های نیمه تمام باشد، خاطر نشان کرد: هر فرمانداری که بیشتر در جهت جذب سرمایه تلاش نمایند در جهت جلب رضای خدا و مردم گام برداشته است و باید در این مسیر در تربیت جوانان فعال و باانگیزه برای جذب پست های مدیریتی در آینده و همچنین استفاده از بانوان در این پست ها شجاعت لازم وجودداشته باشند.
عباس رضایی با اشاره به لزوم تدوین سند آمایش سرزمین در شهرستان ها یادآور شد: برنامه ی برش شهرستانی سندآمایش سرزمین به شهرستان ها ارسال شده است.
رضایی با اشاره به جشن چهلمین پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی، اظهارداشت: باید این جشن ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار گردد و امید و وحدت و همدلی در جامعه افزایش یابد.
استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: فرمانداران باید طی یک هفته ی آینده مشکلاتی که با بانک ها دارند و همچنین دستگاه های اجرایی که احتمالاً برای امر تولید و اشتغال ایجاد مانع می کنند را احصا و به دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی ارسال نمایند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه اظهارداشت: سیستم نظارتی باید با رعایت تکریم و کرامت افراد انجام شود و افراد باید با توجه به تخصص خود در پست ها بکار گمارده شوند.
قاضی عسگر با بیان اینکه باید چهارمقوله دولت الکترونیک، آب، اشتغال بویژه اشتغال های نو و گردشگری و تفویض اختیارات در دستور کار مدیران و فرمانداران قرار گیرد، افزود: اعتبارات حوزه ی گردشگری نسبت به سال های قبل رشد داشته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های عمرانی استانی، با بیان اینکه صدها پروژه برای واگذار به بخش خصوصی تعریف شده است، افزود: لیست این پروژه ها برای جذب سرمایه گذار در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت.
فرمانداران استان نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات در حوزه های مختلف و عدم اختیارات کافی مواردی را در خصوص عدم تخصیص بهنگام اعتبارات و عدم همکاری بانک ها و برخی دستگاه ها برای پروژه ها بیان نمودند.
مشاورین استاندار نیز در این جلسه باتاکید بر کادر سازی و استفاده از نیروهای جوان، اظهار داشتند: در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی باید آرایش جنگی داشته و در این راستا بروکراسی هیچ جایگاهی نخواهد داشت.
در ابتدای جلسه قاسمی سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری اظهارداشت: استماع راهبردها و رهنمودهای استاندار محترم در جهت اجرای این سیاست ها در حوزه محل خدمت فرمانداران استان در جهت اهداف برگزاری این گردهمایی می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار