بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران درباره نرخ بیکاری در کشور و استان ها، نرخ بیکاری اصفهان بر اساس برآورد نقطه ای پاییز امسال 1/14 درصد اعلام شد که این شاخص در پاییز سال گذشته 5/13 درصد بود.
کد خبر: ۷۰۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 07 January 2019

به گزارش تابناک، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران درباره نرخ بیکاری در کشور و استان ها، نرخ بیکاری اصفهان بر اساس برآورد نقطه ای پاییز امسال 1/14 درصد اعلام شد که این شاخص در پاییز سال گذشته 5/13 درصد بود.

نرخ بیکاری در استان اصفهان در حالی افزایش داشته است که اصفهان یکی از صنعتی ترین استان های کشور به حساب می آید و اما از سوی دیگر حجم پذیرش مهاجر این استان نیز بالاست.

رقم اعلام شده در مقایسه با نرخ بیکاری تابستان امسال 9/0 درصد کاهش را نشان می دهد چرا که نرخ بیکاری اصفهان در تابستان امسال 15 درصد بوده و در مقایسه با فصل بهار که 3/13 اعلام شده بود جهش داشته است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری استان اصفهان در مقایسه با رقم کشوری که 7/11 است که نشان می دهد اصفهان در مقایسه با نرخ بیکاری کشور رقمی بالاتر به خود اختصاص داده است.

بررسی نرخ بیکاری ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد، نرخ بیکاری ۱۶ استان کشور در پایان پاییز امسال نسبت به فصل پاییز سال گذشته کاهش داشته است؛ همچنین نرخ بیکاری ۱۵ استان کشور با رشد مواجه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار