تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: این استان به دلیل ارتفاع از سطح دریا و وجود روزهای گرم و شب‌های خنک و شرایط اقلیمی مناسب، کیفیت زعفران آن بسیار بالا و قابل رقابت با استان خراسان است.
کد خبر: ۷۰۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش از کشت 250 هکتار زعفران در استان خبر داد و اظهار کرد: قیمت هر کیلو زعفران 10میلیون تومان بوده که به دلیل قرار گرفتن این کالا در بازار بورس قیمت آن در سال جاری افزایش یافته است.
وی افزود: چهارمحال وبختیاری به دلیل ارتفاع از سطح دریا و وجود روزهای گرم و شب‌های خنک و شرایط اقلیمی مناسب، کیفیت زعفران آن بسیار بالا و قابل رقابت با استان خراسان است.
دانش با اشاره به اینکه بذر زعفران از استان خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی با مجوز از سازمان جهادکشاورزی و دارا بودن گواهی سلامت مورد تایید چهارمحال وبختیاری تامین می‌شود، تصریح کرد: امسال از استان اصفهان به دلیل اینکه قابلیت‌های ورود پیاز مناسب بوده، وارد شده است.
وی بیان کرد: متوسط عملکرد زعفران 5 کیلوگرم در هکتار است که از اوایل شهریورماه تا اوایل مهرماه کشت و از اوایل آبان تا اواخر آبان برداشت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوری استان خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، شهرستان شهرکرد، کیار، فارسان و بروجن ازشهرستان‌های مطلوب برای کشت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار