تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان از روز یکشنبه گفت: بارش ها تا پایان هفته در استان تداوم دارد.
کد خبر: ۷۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: سامانه بارشی فعال در استان از روز یکشنبه فعالیت خود را از مناطق غربی آغاز کرده است و بتدریج منجر به بارش برف و باران و وزش باد شدید در بسیاری از نقاط استان می شود.
وی ادامه داد: موج نخست این سامانه تا بعد از ظهر دوشنبه در استان فعال است و شدت آن برای نیمه غربی استان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود.
قطره سامانی تصریح کرد: بارش ها از عصر دوشنبه تا بعد از ظهر سه شنبه در استان متوقف می شود و سپس موج دوم بارش ها از اواخر وقت سه شنبه استان را فرا می گیرد.
به گفته معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش ها تا پایان وقت چهارشنبه در استان تداوم دارد و پس از آن کاهش محسوس دما انتظار می رود.
قطره سامانی با اشاره به افزایش 18 درصدی بارش ها در استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت، خاطرنشان کرد: اگر چه بارش ها رشد داشته اما از آنجا که الگوی بارشی در استان از برف به باران تبدیل شده است، این بارش ها تاثیر چندانی در مهار تبعات خشکسالی در استان ندارد.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز نسبت به وقوع بهمن و رعایت نکات امینی در هنگام تردد در محورهای کوهستانی کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری هشدار داده است.
میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون (1 مهر تا 16 دی) 266.4 میلیمتر گزارش شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار