رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: افزایش طرح های تحقیقاتی با قابلیت اجرا در موضوع بیابان زدایی و آب و در این استان ضروری و لازم است.
کد خبر: ۶۹۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 06 January 2019

به گزارش ایرنا، احمد آذین افزود: موضوع آب و ریزگردها از جمله مقوله های چالش برانگیز کشور و به ویژه این استان و جزو رویکردهای تحقیقاتی این مجموعه علمی است.
وی با اشاره به اجرای طرح های پژوهشی با موضع ریزگردها در دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) ، تصریح کرد: این مجموعه دانشگاهی در طرح بیابان زدایی شرق اصفهان به طور ویژه وارد عمل شد و نتایج علمی خود را ارایه کرده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کم آبی، خشکسالی و ریزگردها از جمله معضلات فراروی بسیاری از استان ها از جمله اصفهان است و این مرکز علمی قرار است به عنوان مرجع رسیدگی و بررسی تحقیقات این عرصه ها در کل کشور معرفی شود.
آذین تاکید کرد: اصفهان از سال های گذشته در عرصه های علمی پیشتاز بوده است و اکنون می تواند به عنوان پایگاه اصلی بررسی معضلات آب و ریزگردها مطرح شود و پس از گردآوری نتایج تحقیقات راه حل های جامعی ارایه کند. 
وی ارایه نتایج علمی به سازمان ها و نهادهای مرتبط به این مقوله ها مفید و لازم دانست و تصریح کرد : ارتباط سازنده و هدفمند مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با مجموعه های اداری و اجرایی سبب حل مشکلاتی نظیر خشکسالی و ریزگردها می شود.
وی با تاکید بر مجاب کردن مسئولان برای توجه بیشتر به معضلات ریزگردها، اضافه کرد: سعی شده ادله علمی خطرات و پیامدهای خشکسالی و انتشار ریزگردها به نهادهای مرتبط از جمله مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: آب ، ریزگردها ، بحران ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار