نایب رئیس شورای ملی زعفران، با بیان اینکه مصرف داخلی زعفران کاهش یافته است، گفت: روند صادرات این محصول، به دلیل تعطیلات ژانویه مقداری کند شده است.
کد خبر: ۶۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 05 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، غلامرضا میری گفت: طی حدود ٢٠ روز گذشته، قیمت زعفران تقریبا باثبات بوده و هم اکنون، حداقل نرخ این محصول شش میلیون تومان و حداکثر ده میلیون تومان است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روند صادرات طلای سرخ به خاطر تعطیلات ژانویه مقداری کند شده است، افزود: مصرف داخلی این کالا نیز، کاهش یافته است.

 

 

نایب رئیس شورای ملی زعفران، درباره دلایل این امر اضافه کرد: وضعیت اقتصادی مردم چندان مطلوب نیست و یکی از دلایل کاهش مصرف زعفران، همین موضوع است.

 

 

میری با بیان اینکه آمار دقیقی از فروش داخلی نداریم، افزود: روند فروش شرکت‌ها نشان می‌دهد که در این زمینه، با افت مواجه بوده ایم.

 

 

وی ادامه داد: معمولا در ماه‌های دی، بهمن و اسفند، چون مناسبت خاصی نداریم، بازار داخلی زعفران نیز راکد است.

 

 

میری افزود: هم اکنون دیگر کسی مانند گذشته، زعفران را به صورت مدت‌دار نمی‌فروشد؛ به این معنا که اگر خرید به صورت نقدی صورت گیرد، فروشنده حاضر به فروش کالای خود می‌شود، در غیر این صورت، معامله نمی‌کند و مجموع این دلایل، باعث کاهش مصرف داخل شده است.

 

 

وی با اشاره به رشد ٤٦ درصدی صادرات طلای سرخ تا پایان آبان ماه، گفت: درباره وضعیت قیمت، الان نمی‌توانیم پیش بینی انجام دهیم؛ چون همه چیز بستگی به عرضه و تقاضا دارد و هم اکنون شرایط بازار متعادل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار