اهدای عضو از 2 بیمار مرگ مغزی در استان اصفهان به پنج بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۶۹۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 05 January 2019

به گزارش ایرنا، مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: یکی از اهدا کنندگان، اصغر سعید فر 56 ساله و ساکن اصفهان است که بر اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد. 
مریم خلیفه سلطانی افزود: این فرد پس از اخذ رضایت از خانواده اش، روز جمعه 14 دی تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت و کلیه هایش در بیمارستان خورشید به بیماران پیوند زده شد.
مسوول واحد فراهم ‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان اظهار داشت: همچنین هدایت خدمت منش 47 ساله و ساکن لردگان که بر سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شد پس از اخذ رضایت از خانواده اش روز جمعه 14 دی تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت و 2 کلیه وی در بیمارستان خورشید و کبد وی در بیمارستان الزهرا(س) به بیماران پیوند زده شد.
وی با بیان اینکه این چهاردهمین مورد پیوند کبد در سال جاری در اصفهان بود، خاطرنشان کرد: عمل جراحی پیوند کبد، پیچیده و زمان بر است لذا نیاز به دست کم حضور 2 جراح متخصص ضروری است.
خلیفه سلطانی افزود: زمانی که 2 متخصص مورد نیاز در اصفهان حضور داشته باشند این نوع عمل در بیمارستان الزهرا(س) انجام می شود در غیر این صورت کبدهای اهدایی به شیراز ارسال می شود.
وی ادامه داد: همچنین اگر پیوند کبد مربوط به اطفال یا برخی موارد خاص باشد به بیمارستان شهید نمازی شیراز ارجاع داده می شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 45 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شده است، خاطرنشان کرد: کلیه های اهدایی از سوی افراد مرگ مغزی بر اساس فهرست موجود در دفتر فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان به بیماران نیازمند و ثبت نام کرده، پیوند زده می شود.
وی همچنین با اشاره به یک مورد اهدا و پیوند قلب در سال جاری در اصفهان، توضیح داد: تعداد موارد مناسب از بین افراد مرگ مغزی که بتوان قلب آنها را اهدا کرد کم است و همچنین گیرنده های مناسب برای آنها نیز به سختی یافت می شود.
سال گذشته حدود 52 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفت. 
حدود 700 نفر در استان اصفهان در فهرست انتظار برای پیوند عضو قرار دارند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار