رییس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بذر هیبرید گوجه فرنگی تا چند ماه آینده در این دانشگاه تجاری سازی و عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 04 January 2019

بذر هیبرید، گونه ای بذر است که باعث رشد و تولید گیاهان مقاوم به خشکی و آفات در جهت سازگاری با شرایط اقلیمی می شود. 

 به گزارش ایرنا،مجید طغیانی افزود: نخستین مرکز تحقیقات بذر کشور از سال 92 در دانشگاه آزاد اصفهان آغاز بکار کرد و از آن زمان تاکنون پژوهش های مختلفی در زمینه تولید این گونه بذرها انجام شده است. 
وی ادامه داد: تولید بذر صیفی جات از جمله رویکردهای اصلی این مجموعه بود تا جایی که تولید و عرضه بذر خیار درختی انجام شد و سایر محصولات از جمله گوجه فرنگی تا چند ماه آینده عملیاتی می شود. 
رییس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد استان اصفهان با اشاره به تحقیقات این دانشگاه در زمینه طرح های بیابان زدایی بویژه مالچ پاشی تصریح کرد: این مرکز علمی آمادگی دارد تحقیقاتی در تمام مناطق درگیر با معضل ریزگردها مانند استان سیستان و بلوچستان انجام دهد. 
طغیانی اضافه کرد: بر اساس همین رویکرد در طرح بیابان زدایی 10 هزار هکتاری شرق اصفهان مشارکت کردیم، زیرا گرد و غبار و ریزگردها مشکلی است که باید با همکاری نهادهای دانش محور حل و فصل شود. 
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اصفهان ادامه داد : میزان مقاله های علمی این مرکز در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش داشته و به 400 مقاله منتشر شده در مجلات و پایگاه های معتبر علمی داخلی و خارجی رسیده است. 
به گفته او 18 واحد فناور جدید امسال به جمع 50 واحد قبلی در دانشگاه آزاد واحد اصفهان اضافه شده است. 
طغیانی با تاکید بر ارتباط بیشتر بخش های دیگر مانند صنعت با پژوهش و دانشگاه، یادآور شد: میزان همکاری های فیمابین در سال های اخیر بیشتر شده است، اما تا مرز ایده آل فاصله داریم. 
حدود یکصد هزار دانشجو در 28 مرکز و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان تحصیل می کنند. 
درسال های نرمال با بیش از ٥٦٠ هزار هکتار اراضی کشاورزی و حدود هفت میلیارد متر مکعب در استان به کشاورزی می پرداختیم و حدود ٥.٦ میلیون تن تولیدات زراعی و دامی تولید می شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار