آیت الله طباطبایی نژاد:
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مهریه‌های سنگین جزو معضلات جامعه است گفت: باید مراجع تقلید در این زمینه فتوا بدهند و جلوی این مهریه‌ها گرفته شود.
کد خبر: ۶۹۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 03 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با انتقاد از اختلاط در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اختلاط دانشگاه‌ها پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی یک اشکال است، باید در این راستا به صورت گام به گام اقداماتی را انجام بدهیم تا تنش اجتماعی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: سیاست کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر طی چهار دهه اخیر تاثیر کامل نداشت، باید سیاست را در این زمینه عوض کنیم. بسیاری از فجایع در کشور ناشی از مواد مخدر است و باید به دنبال برنامه ای برای محروم کردن معتادان به مواد مخدر از تمام مواهب اجتماعی داشته باشیم تا میزان تقاضای مواد مخدر در کشور کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: مبارزه موثر با مواد مخدر موجب می‌شود که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق در جامعه کم می‌شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به مهریه‌های سنگین در جامعه اظهار کرد: اسلام برای مهریه حد نگذاشته شده است، اما مهریه‌های سنگین که به چندین میلیارد تومان می‌رسد، منطقی نیست و باید جلوی این مهریه‌ها در جامعه گرفته شود. مهریه‌های سنگین جزو معضلات جامعه است و باید مراجع تقلید در این زمینه فتوا بدهند.

وی خاطرنشان کرد: صرف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر نتوانست که جلوی قاچاق مواد مخدر به کشور را بگیرد، تا زمانی که معتادان در کشور وجود دارند، عده‌ای به طمع کسب مال دست به قاچاق مواد مخدر خواهند زد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار