امکان استفاده دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی از تهیلات و وام 50 میلیونی از محل بودجه وزارت تعاون و دانشگاه علمی کاربردی فراهم شد.
کد خبر: ۶۹۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 03 January 2019

به گزارش ایسنا؛ احمدرضا پیشبین در جشن دانش آموختگان مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: این تسهیلات از محل بودجه وزارت تعاون و دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار بیش از ۹۰ مرکز علمی کاربردی در کشور فعال شده است که قوانین آنها ابلاغ می‌شود و با سرمایه‌گذاری اقتصادی ثابت خواهند ماند.

پیشبین با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک نمونه مرکز آموزش عالی موفق در کشور است، گفت: وزیر علوم زمانی که می‌خواهند از یک دانشگاه موفق در کشور مثال بزنند، از دانشگاه علمی کاربردی نام می‌برند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: نیازمند هستیم به سمت کیفی گرایی برویم و مراکز را بین المللی کنیم.

پیشبین با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی بهترین مسیر انتخاب شده است، گفت: در نظام نظری می‌بینیم بسیاری از افراد مدرک می‌گیرند، اما مهارت ندارند. امروز افتخارمان این است در کنار بحث علم و اندیشه، آموزش مهارت را که موضوع روز کشور است، در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی توسعه کمی را در برنامه‌های خود دارد، افزود: از نظر ما تمام مراکز واحد دانشگاهی مجزا محسوب می‌شوند و ما از تمام مراکز درخواست داریم که برنامه راهبردی و پنج ساله خود را ارائه دهند. همچنین برای جذب مدرس فراخوانی اعلام کرده‌ایم و 96 نفر برای تدریس در مراکز علمی کاربردی جذب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های معتبر کشور به وزارت علوم تقاضای ایجاد رشته‌های مهارتی داده‌اند. ویژگی رشته‌های مهارتی این است که تقاضا محور و نیاز روز کشور است. این رشته‌ها در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور فعال هستند.

پیشبین اظهار کرد: تمام دانش آموختگان در حین تحصیل باید کار خود را داشته باشند و این هدف آرمانی ماست.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه کشور تصریح کرد: زمانی که بحث کارآفرینی و تجاری سازی مطرح می‌شود، باید توجه داشته باشیم که در بیرون دانشگاه کسی منتظر ما نیست، بلکه باید مهارت‌های خود را به آن‌ها نشان دهیم.

به گزارش ایسنا، نخستین جشن بزرگ دانش آموختگان مراکز آموزش علمی کاربردی استان با حضور بیش از 160 دانش آموخته این دانشگاه برگزار شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار