سخنگوی کمیسیون اصل نود: باید اعلام قیمت‌ها بر اساس روال و قاعده باشد و افزایش قیمت محصولات به صورت خودسرانه غیرقانونی است.
کد خبر: ۶۹۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 03 January 2019

 بهرام پارسایی با بیان اینکه بیشترین شکایت در کمیسیون اصل 90 مرتبط با تعهد نداشتن خودروسازان است گفت :جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی، خودروسازان و اعضای کمیسیون در اواخر ماه گذشته تشکیل دادیم که مقرر شد کمیته ای به منظور قیمت گذاری خودرو و اصلاح قردادهای یکطرفه که خودروساز به مشتری تحمیل می کند تشکیل شود .

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه تعهدات انجام نشده دو گروه سایپا و ایران‌ خودرو حدود 300هزار خودرو است، گفت: خودرو سازان باید به تعهدات خود عمل کنند.وی تصریح کرد : افزایش قیمت باید با نظارت و استدلال انجام شود .

پارسایی ادامه داد : هرچند شاهد افزایش قطعات خودرو نیز هستیم اما در برابر این افزایش ها دستمزد کارگر ثابت باقیمانده و افزایشی نیافته است .

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ابراز امیدواری کرد با تصویب طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو که در دستور کار مجلس قرار گرفته است از بروز مشکل برای مردم جلوگیری شود .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت هایش از ادغام طرح هوای پاک با طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو انتقاد کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی ،تشویق به تولید خودروهای کم مصرف به منظور کاهش آلودگی هوا ،پاسخگو بودن خودروساز در برابر تعهداتش به مصرف کننده از مهم ترین اهداف این طرح است که متاسفانه با ادغام آن با طرح هوای پاک به نظر می رسد از هدف اصلی خارج شده ایم که باید در این زمینه راهکاری همزمان با بررسی آن در صحن علنی اندیشیده شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار