مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد با اشاره به ضرورت شناسایی واحدهای تولید کننده آلودگی در استان گفت: با صنایع آلاینده صنعتی در یزد برخورد قضایی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 03 January 2019

«نیره پورملائی» با بیان این که براساس ماده 12 قانون هوای پاک سازمان حفاظت محيط زيست مكلف به شناسایی کلیه واحدهاي صنعتي، توليدي، عمليات معدني و كارگاهی که آلودگي آنها بيش از حد مجاز مصوب است، اظهار کرد: این سازمان باید مراتب را با تعيين نوع، ميزان آلودگي، سعت منطقه تحت تأثير و حساسيت منطقه به مالكان يا مسولان تصميم گير واحد ابلاغ كند.

وی با اشاره به این که مسئولان باید در مدت مشخص شده توسط محیط زیست نسبت به رفع آلودگی، تغییر تولید یا تعطیلی کار اقدام کنند، افزود: در صورت عدم اجرای مفاد اين ماده و در پايان مهلت مقرر، سازمان از ادامه فعاليت آنها جلوگيري می‌کند و متخلف را جهت پيگرد قضائي به مراجع قضایی معرفي مي‌كند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: این واحدهای توليدي علاوه بر جبران خسارات وارده به پرداخت جريمه نقدي معادل سه تا پنج برابر خسارات وارده به محيط زيست محكوم مي‌شوند.

پورملائی در ادامه با بیان این که اولین جلسه رسیدگی به وضعیت آلایندگی واحدهای صنعتی یک واحد کاشی و سه واحد فولادی برگزار شد، تصریح کرد: در این نشست مهلت كوتاهي جهت تكميل تجهيزات كنترل آلاينده‌ها داده شد تا نسبت به رفع كامل آلودگي اقدام کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد در طی مدت زمان تعیین شده کارشناسان اداره کل محیط زیست به صورت مستمر و هفتگی از روند ارتقای سیستم‌های کنترل آلودگی بازدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار