شبکه فاضلاب محله هشت مسکن مهر پردیسان قم، طی آیینی با حضور سرپرست استانداری و جمعی از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 02 January 2019

به گزارش تابناک قم، سرپرست استانداری قم در این آیین، به مساله کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر اشاره و اظهار کرد: کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است و لازم است تا در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی برنامه ریزی صحیح شکل گیرد.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به میزان مصرف آب در بخش های کشاورزی، خانگی و صنعت، اضافه کرد: در حال حاضر سه درصد آب مصرفی خانگی را می توانیم تصفیه و برای استفاده مجدد بکار بگیریم.

وی با تاکید بر اهمیت بازیافت آب مصرفی و کاربرد های آن، گفت: آب تصفیه شده از فاضلاب شهری و روستایی را می توان در بخش های صنعتی و نیز آبیاری فضای سبز استفاده نمود.

وی با بیان تلاش ها و سرمایه های صرف شده برای انتقال آب سرشاخه های دز به استان، خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت خداوند را بدانیم و با فرهنگ سازی صحیح و استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای طرح های صرفه جویی در مصرف آب، بهینه سازی روش های مصرف آب و تصفیه فاضلاب بهره ببریم.

شبکه فاضلاب محله هشت مسکن مهر پردیسان با پوشش پنج هزار و 400 تن، با اعتبار 30 میلیارد ریال و به طول 6 هزار و 200 متر به بهره برداری رسید.

همچنین پیش از این آیین، عملیات ارتقا و نوسازی تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شهر قم با پوشش 250 هزار تن و ظرفیت 52 هزار متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار 200 میلیارد ریال آغاز شد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار