رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه گفت: یک سوم مرغداری‌ها جوجه‌ریزی می‌کنند و قیمت نهاده‌ها نیز تا ۶۰ درصد افزایش یافته تا مرغ گران شود.
کد خبر: ۶۹۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 02 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،میثم غلامی  با اشاره به اینکه 220 تا 230 واحد مرغ‌فروشی دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند اظهار داشت: حدود 230 تا 240 واحد مرغ‌فروشی نیز به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که البته نیمی از آن‌ها در حال دریافت مجوز هستند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه با بیان اینکه عمده واحد‌های مرغ‌فروشی غیرمجاز مرغ زنده عرضه می‌کنند، عنوان کرد: عزم مسئولان استان بر جمع‌آوری واحد‌های عرضه‌کننده مرغ زنده است و اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود.

 

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت مرغ و نهاده‌های دامی در استان گفت: 150 تا 160 واحد مرغداری در استان وجود دارد که از این تعداد تنها 50 واحد جوجه‌ریزی را انجام می‌دهند و مابقی تعطیل هستند.

غلامی با بیان اینکه اکنون قیمت مرغ برای مصرف‌‌کننده هر کیلو 13 هزار و 500 تومان است افزود: مسئولان برای کمک به مرغداری‌ها و افزایش جوجه‌ریزی قول مساعد داده‌اند که در این صورت قیمت مرغ برای مصرف‌کننده نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌هایی همچون ذرت 50درصد و سویا 60ددرصد افزایش یافته است بیان کرد: چنانچه قیمت نهاده‌ها کاهش یابد بدون متضرر شدن مرغداری قیمت مرغ نیز در بازار کاهش می‌یابد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار