مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: 10 هزار کلاس معادل 34 درصد مدارس این استان نیازمند سامانه گرمایشی استاندارد و مناسب است.
کد خبر: ۶۹۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 02 January 2019

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان اصفهان حدود 30 هزار کلاس درس در پنج هزار واحد آموزشی دایر است.
مهدی میربد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طرح استاندارد سازی سامانه های گرمایشی مدارس در سال های اخیر اجرا شد، افزود: این طرح در استان با هدف تامین ایمنی و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و بهینه سازی مصرف انرژی و فراهم کردن زمینه های مناسب فرآیند تعلیم و تربیت از سال 1392 آغاز شد.
وی اضافه کرد: سامانه گرمایشی حدود 28 درصد مدارس قبل از اجرای این طرح استاندارد نبود ولی هم اکنون 66 درصد مدارس استان به لحاظ وسایل گرمایشی استاندارد شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان ادامه داد : در صورت تامین و تخصیص اعتبار لازم می توان وعده داد که تا حدود سه سال آینده تمامی کلاس های درس استان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شود.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان یادآور شد: اکنون فقط بالغ بر یکهزار باب مدرسه در استان از بخاری نفتی استفاده می شود.
وی، با بیان اینکه از بخاری نفتی در مدارسی استفاده می سود که طرح های گازرسانی انجام نشده و یا تعداد دانش آموزان و کلاس های درس آنها محدود است، گفت: با این وجود این اداره کل با همکاری اداره های آموزش و پرورش استان نسبت به ایمن سازی و رفع نقایص مدارسی که از بخاری نفتی یا گازی استفاده می کنند اقدام کرده است. 
میربد اضافه کرد : در این راستا تعویض یا رفع عیب بخاری های معیوب و غیراستاندارد و همچنین نصب کلاهک اچ و شارژ کپسول های آتش نشانی در مدارس یاد شده صورت گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه تاکنون مشارکت خیرین استان بیشتر در حوزه مدرسه سازی بوده است ،گفت: از آنها دعوت می شود که در بخش تجهیز و تعویض سامانه های گرمایشی مدارس حضور یابند.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: اکنون حدود پنج هزار کلاس درس در استان تخریبی و بالغ بر 6 هزار کلاس دیگر نیازمند مقاوم سازی است.
وی تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی برای نوسازی و مرمت مدارس، همچنان نیازمند دست های پر از خیر و برکت خیرین استان هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار