مدیرکل دامپزشکی استان همدان واکسیناسیون بیش از ۵ میلیون ۱۳۷ هزار نوبت سردام از ابتدای امسال تا کنون توسط کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان بر علیه انواع بیماری‌های واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه کوبی شده‌اند که این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR و ... انجام شده است.
کد خبر: ۶۹۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 01 January 2019
محمودرضا رسولی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۲۲ تن گوشت توسط دامپزشکی همدان ضبط و معدوم شد.

به گزارش تسنیم، رسولی با اشاره به اهداف و وظایف دامپزشکی گفت: مجموعه دامپزشکی با هدف استقرار امنیت غذایی و تامین سلامت دام، سلامت غذا، سلامت انسان و تامین استاندارد‌های بهداشتی تولیدات دامی حول دو محور حفظ وحراست از سرمایه دامی کشور و حفظ وارتقاء سطح بهداشت عمومی، به وظایف خود عمل می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تشریح میزان تست سل و بروسلوز در سطح استان همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۶۱۳ راس دام سنگین خونگیری انجام شده و در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد ۲۸ هزار و ۶۵۴ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

رسولی به اقدامات دامپزشکی در زمینه حفظ وارتقاء بهداشت عمومی ونظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد ۱۳۶ هزار و ۴۳۴ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های این استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرارگرفته‌اند که وزن تقریبی آن بیش از ۶ هزار و ۳۲۵ تن است.

وی از ضبط و معدوم سازی ۶۳ تن گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف مردم همدان خبر داد و افزود: در زمینه کشتار طیور از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در ۵ کشتارگاه صنعتی طیور، استان حدود ۹ میلیون و ۶۵۷ هزار قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که از این تعداد بیش از ۶۸ هزار قطعه به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم‌سازی شده است.

وی با بیان میزان کنترل و بازرسی بهداشتی ونظارت بر مواد خام دامی در مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه این مواد گفت: بیش از ۸۷ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و رستوران‌های این استان انجام گرفته که حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم سازی ۲۵۶ هزار و ۴۳۷ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف در سطح استان بوده که ۴۲۷ مورد نیز به مراجع قضایی ارجاع شد.

رسولی با بیان اینکه امسال طرح‌های بهداشتی زیادی در استان اجرا شده است گفت: با توجه به اینکه دامپزشکی علاوه بر وظایفی که گفته شد در جهت تضمین سلامت مواد خام دامی اقدامات گسترده‌ای را در حال اجرا دارد و این طرح‌ها در راستای بهبود وضعیت کیفی محصولات خام دامی است ساماندهی کشتارگاه‌های استان و اجرای طرح راه اندازی پیش سرد در تمامی کشتارگاه‌های صنعتی استان در حال اجرا است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از عموم مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را ازطریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار