تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مزایای کشت گیاهان دارویی در استان، تنوع بالا و اقتصادی بودن آن است و امکان کشت گیاهان دارویی با توجه به اقلیم مناسب در زمین‌های خرد و کوچک به خصوص در مناطق روستایی وجود دارد که این امر موجب شده کشت این گیاهان در استان افزایش یابد.
کد خبر: ۶۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 01 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به 900 هکتار رسیده که میزان تولید آن یک هزار و 400 تن است.
وی افزود: از مزایای کشت گیاهان دارویی در استان تنوع بالا و اقتصادی بودن آن است و امکان کشت گیاهان دارویی با توجه به اقلیم مناسب در زمین‌های خرد و کوچک به خصوص در مناطق روستایی وجود دارد که این امر موجب شده کشت این گیاهان در استان افزایش یابد.
شیرانی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در استان حدود دو سالی است که آغاز شده، تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان مربوط به گل محمدی با 25 هکتار و زعفران با 200 هکتار است.
وی گفت: با توجه به کاهش بارش، تغییر اقلیم و اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی کشت گیاهان دارویی با توجه به بازدهی زودرس، مناسب است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: تاکنون میزان تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان برای کشت گیاهان دارویی در استان، حدود 6.5 میلیارد تومان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار