رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: بیش از هزار تن برگ از سطح شهر جمع آوری و تبدیل به کود برگ شده است.
کد خبر: ۶۹۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 01 January 2019

تابناک فارس به نقل از موج: خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اعلام اینکه بیش از هزار تن برگ از سطح شهر جمع آوری و تبدیل به کود برگ شده است افزود: وسعت فضای سبز شهر شیراز موجب می شود که مقدار برگ زیادی در فصل پاییز و زمستان از درختان در معابر شهری جمع آوری شود و سازمان مدیریت پسماند به منظور جلوگیری از هدر رفتن این برگ ها و بازگشت آنها به طبیعت، اقدام به تهیه کود برگ از آنها می کند.

وی با اشاره به جمع آوری هزار تن برگ توسط یک هزار و 600 پاکبان از اوایل فصل پاییز تاکنون عنوان کرد: بیشترین مقدار برگ جمع آوری شده در شیراز را مربوط به منطقه یک با بیش از 400 تن و کمترین آن مربوط به منطقه هشت با 7 تن است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: این برگ ها در صورت عدم جمع آوری می توانستند مشکلاتی مانند مسدود کردن جداول و کانال ها، ایجاد آب گرفتگی معابر در هنگام بارندگی، به خطر انداختن بهداشت عمومی، آتش سوزی فضای سبز و ایجاد حساسیت های تنفسی در هنگام وزش باد ایجاد کنند که با تبدیل شدن به کود برگ دوباره به چرخه طبیعت بازگشتند.

خوشبخت در خصوص فرآیند تولید کود برگ گفت: برگ های جمع آوری شده به سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماندهای شیراز منتقل و به صورت توده های طویل سطحی انباشته و سپس توسط دستگاه TURNER هوادهی می شوند که پس از گذشت زمان حدود چهار ماهه و عبور از سرند دوار، در انتها کود با دانه بندی 15 میلیمتر تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش کیفیت کودبرگ، این کود با پسماندهای گیاهان، میوه و سبزیجاتی که از میادین میوه و تره بار، گل فروشی ها و سبزی و میوه فروشی های سطح شهر جمع آوری و مخلوط می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در انتها افزود: کود برگ تولید شده به منظور غنی سازی خاک و حفظ و نگهداری فضای سبز پیرامونی یک هزار هکتاری سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند شهر شیراز مورد استفاده قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار