کد خبر: ۶۹۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ 01 January 2019
 پروازهای فرودگاه یاسوج به تهران و بالعکس، پس از حدود 11 ماه وقفه از هفته آینده دوباره از سر گرفته می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های دولت، نماینده مردم بویراحمد و دنا، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان برای برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج اعلام آمادگی کرده است.
عزیز فیلی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک پروازهای روزانه فرودگاه یاسوج به تهران و بالعکس برقرار شود.
 
فرودگاه یاسوج بازگشایی می شود

نماینده بویراحمد و دنا نیز درباره جزئیات برقراری دوباره پروازهای فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای تهران – یاسوج از روز جمعه 21 دی ماه توسط شرکت هواپیمایی ماهان برقرار می شود.
غلام محمد زارعی گفت: پروازهای فرودگاه یاسوج – تهران در دو روز هفته و در روزهای دوشنبه و جمعه برقرار می شود.
وی گفت: مجموعه مسئولان استان تلاش می کنند پروازهای فرودگاه یاسوج بصورت هفتگی و در 7 روز هفته برقرار شود.
نماینده بویراحمد و دنا تصریح کرد: در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی قشم ایر هستیم که نسبت به برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج هم اقدام کند.
با توجه به اجرای طرح توسعه فرودگاه یاسوج در دوسال گذشته ، زمینه انجام پرواز در شب در این فرودگاه فراهم شده و هواپیماهای با پیکر متوسط نیز می توانند در فرودگاه یاسوج نشست و برخاست کنند.
29 بهمن ماه سال 96 هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان با 66 مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و موجب تعطیل شدن پروازهای این فرودگاه شد.
با پیگیری مدیران فرودگاه تنها پس از 77 روز از سانحه ،پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.
شرکت هواپیمایی آتا پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلایلی از جمله تاثیر روانی سانحه سقوط هواپیما و آنچه شرکت آتا مشکلات حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.
فرودگاه یاسوج بعد از شهرکرد مرتفع ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می کند.
در سال 93 فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت . طول باند آن 2600 متر وpcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف 30 ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و 300 هزار متر مکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.
و pcn باندفرودگاه از 26 به 46 و طول باند نیز از 2600 متر به 3200متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شده و در شرایط مه و شب نیز می تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه های سفر خرداد ماه سال 73 رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه،کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار